Journal archive for Google Scholar Robot!

Development Strategies in Medical Education

راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی



Volume 10, Number 1 (2023-4)


Job Involvement Status of Anesthesia Interns From Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences
بررسی وضعیت درگیری شغلی در دانشجویان کارورز هوشبری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Knowledge and Attitude of Executive Management Team of Teaching Hospitals Affiliated to Jahrom University of Medical Sciences Regarding Accreditation
آگاهی و نگرش تیم مدیریت اجرایی بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی جهرم در‌مورد اعتباربخشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Perceptions of Faculty Members, Residents, Interns, Externs, and Students Regarding the Grand Rounds Held in a Hospital in Jahrom, Iran
مقایسه دیدگاه اعضای هیئت‌علمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان گروه داخلی در خصوص گراند راندهای برگزار‌شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Educational Environments of Clinics in Hospitals Affiliated To Jahrom University of Medical Sciences Based on the Perception of Medical Students
ارزیابی محیط آموزشی درمانگاهی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی جهرم از دیدگاه دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Need to Revise the “Counseling in Midwifery” Curriculum in Medical Universities for Improving the Plan of “Support for Families and the Youth of the Population” in Iran
ضرورت بازنگری کوریکولوم مشاوره در مامایی در راستای پیشبرد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing Research Experiences of Undergraduate Students: Expectations, Performances and Achievements
واکاوی تجارب پژوهشی دانشجویان مقطع کارشناسی: انتظارات، عملکردها و دستاوردها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Faculty Development Program of Clinical Education Based on the Micro-learning Approach on the Learning of Clinical Teachers
بررسی تأثیر برنامه توانمندسازی آموزش بالینی مبتنی بر رویکرد یادگیری خُرد بر یادگیری اساتید بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Innovative Cardiopulmonary Resuscitation Training Methods on the Skills and Knowledge of Medical Students: A Narrative Review
بررسی تأثیر روش‌های نوین آموزش احیای قلبی‌ریوی بر مهارت و دانش دانشجویان پزشکی: یک مرور روایتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 4 (2022-12)


Attitude of the Students of Hormozgan University of Medical Sciences Towards Online Education During the COVID-19 Pandemic
بررسی نگرش دانشجویان دانشکده پرستاری مامایی بندرعباس نسبت به آموزش مجازی در دوران همه‌گیری کووید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical interns’ Satisfaction With the Quality of Clinical Training in the Internal Emergency Department of Shahid Beheshti Hospital in Kashan, Iran
بررسی میزان رضایتمندی کارورزان پزشکی از کیفیت آموزش بالینی در بخش اورژانس داخلی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the Effects of Proper Clinical Supervision on the Performance of Iranian Nurses in Special Care Units
واکاوی دستاوردهای نظارت بالینی مؤثر بر عملکرد پرستاران بخش‌های مراقبت ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Characteristics of a Good Professor Based on the Perceptions of Dental Students: A Qualitative Study
تبیین ویژگی‌های یک استاد خوب: یک مطالعه کیفی براساس دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing, Implementing, and Evaluating the Effect of an Empowering Program Based on the ASSURE Model on Medical Students’ Participation in Teaching and Classroom Activities
توانمند‌سازی دانشجویان جهت مشارکت در تدریس و فعالیت کلاسی: طراحی اجرا و ارزشیابی مبتنی بر الگوی آموزشی آشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Ten-year Educational Performance of Medical Students in Basic Sciences at Semnan University of Medical Sciences
ارزیابی روند تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی مقطع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی سمنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Artificial Intelligence and Dental Education in Iran: Current Situation and Challenges
هوش مصنوعی و آموزش دندانپزشکی: وضعیت کنونی و چالش‌های پیشرو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Accreditation of Medical Universities in Iran: Advantages and Disadvantages
اعتباربخشی دانشکده‌های علوم‌پزشکی: مزایا و معایب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 3 (2022-10)


Assessment of the effect of virtual education courses of biostatistics according to "Concept-based learning" on the learning of Students
تاثیر دوره آموزش مجازی آمار زیستی براساس رویکرد”یادگیری مبتنی بر مفهوم“ بر یادگیری دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship of self-directed learning with metacognitive strategies and happiness among medical students at Mazandaran University of Medical Science.
ارتباط یادگیری خودراهبر با راهبردهای فراشناختی و شادکامی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study of training in the field of environmental health engineering based on professional capabilities and the real needs of the health system
بررسی تطبیقی کارآموزی درعرصه رشته مهندسی بهداشت‌محیط براساس توانمندی‌های حرفه‌ای ونیازهای واقعی سیستم بهداشتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the quality of virtual education during the COVID-19 pandemic from the student’s point of view of Mazandaran University of Medical Sciences
ارزیابی کیفیت آموزش مجازی در طی پاندمی کووید- 19 از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Description of the teaching experience of non-clinical faculty members in Medical Science Universities
توصیف تجارب تدریس اعضاء هیات‌علمی غیربالینی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the quality of clinical education from the viewpoint of Rafsanjan dental school students
ارزیابی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده‌ دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Personality Dimensions and Clinical Experience with Physicians' Cognitive Processing
رابطه ابعاد شخصیت و تجربه بالینی با پردازش شناختی پزشکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 2 (2022-12)


Comparative Study of Nursing Bachelor program in Iran and CWRU
مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی کارشناسی پرستاری ایران با دانشگاه کیس وسترن رزرو آمریکا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Qualitative analysis of the implemented methods of academic evaluation in e-learning and its impact on academic self-efficacy
تحلیل شیوه‌های اجرا شده ارزشیابی تحصیلی در آموزش الکترونیکی و تأثیر آن بر خودکارآمدی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students' attitudes towards using social media WhatsApp and Telegram messaging platforms
نگرش دانشجویان نسبت به بهره‌گیری از شبکه‌های مجازی واتساپ و تلگرام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the relationship between academic enthusiasm and academic satisfaction of health school students
رابطه اشتیاق تحصیلی با رضایت تحصیلی دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه گناباد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Nursing Faculties ' Role in improving the Quality of Electronic Education and Learning, and its Strategies
نقش اساتید پرستاری در ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی و استراتژی‌های آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-evaluation of the quality evaluation mechanism of teaching faculty members based on educational documentation
فراارزشیابی مکانیسم ارزشیابی کیفیت آموزش اعضای هیات‌علمی براساس مستندات آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ethical criteria in e-learning during the outbreak of COVID-19 from the perspective of students, faculty and educational administrators: A qualitative study
ضوابط اخلاقی در آموزش مجازی در دوران شیوع کووید 19 از دیدگاه دانشجویان، اساتید و مدیران آموزشی: یک مطالعه‌ی کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between the components of clinical pharmacology curriculum and nursing students' clinical skills
ارتباط بین مؤلفه‌های برنامه‌ی درسی فارماکولوژی بالینی با مهارت‌های بالینی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

چالش‌های تصمیم‌گیری اخلاقی پرستاران در خصوص دستور عدم احیا
چالش‌های تصمیم‌گیری اخلاقی پرستاران در خصوص دستور عدم احیا
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 1 (2022-3)


A Survey of dental students' views on using the log book to improve the quality of restorative dentistry education
دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی نسبت به استفاده از لاگ‌بوک به منظور بهبود کیفیت آموزش بخش دندانپزشکی ترمیمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the stress factors of clinical education midwifery students of Islamic Azad University of North Khorasan
بررسی عوامل استرس‌زای آموزش بالین دانشجویان مامایی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The factors affecting the academic performance of medical students belonging to martyrs’ and veterans’ families at Arak University of Medical Sciences
عوامل مؤثر بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی اراک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Influencing Factors of Educational Underachievement among Talented Students of Semnan University of Medical Sciences
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی سمنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the quality of training courses in the poisoning department from the viewpoint of specialized Assistants of Various Clinical Fields
ارزیابی کیفیت دوره آموزشی در بخش مسمومیت‌ها از دیدگاه دستیاران تخصصی رشته‌های مختلف بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effect of scenario-based learning through group discussion and question and answer methods on the learning achievement of nursing students: A comparative study
تأثیر یادگیری مبتنی بر سناریو به روش بحث گروهی و پرسش و پاسخ بر دستاورد یادگیری دانشجویان پرستاری: یک مطالعه مقایسه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Inhibiting and facilitating factors of patient education from the viewpoint of patient education liaison nurses in Shahid Mohammadi Hospital, Bandar Abbas, Iran
عوامل بازدارنده و تسهیل‌کننده آموزش به بیمار از نظر پرستاران رابط آموزش بیمار در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interpersonal Communication Skills and the Related Parameters among Dentists in Birjand, Iran
مهارت‌های ارتباطی بین‌فردی در بین دندان‌پزشکان بیرجند در سال 1399
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 4 (2021-12)


Emotional intelligence ،depression and stress in students of Birjand University of Medical Sciences
بررسی میزان هوش هیجانی، افسردگی و استرس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A training course of organ donation following brain death: A quasi-experimental study of knowledge, attitude and practice of healthcare staff in Hormozgan
دوره آموزشی اهدای اعضای پیوندی افراد مرگ مغزی: یک مطالعه نیمه‌تجربی آگاهی، نگرش و عملکرد کادر درمانی استان هرمزگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of nursing students' satisfaction with teaching through flipped classroom method during internship at Hamadan University of Medical Sciences: A short article
میزان رضایت دانشجویان پرستاری از روش تدریس کلاس وارونه در کارآموزی دانشکده پرستاری مامایی همدان: مقاله کوتاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the factors creating a gap between theoretical knowledge and clinical practice from the viewpoint of students of Jiroft University of Medical Sciences: A descriptive cross-sectional study
عوامل ایجاد فاصله بین دانش نظری با عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: یک مطالعه توصیفی- مقطعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Challenges and opportunities of virtual education: A look at the lived experience of faculty members and students of Dezful University of Medical Sciences in the corona pandemic
چالش‌ها و فرصت‌های آموزش مجازی: نگاهی به تجربه زیسته اعضای هیأت‌ علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پاندمی کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Needs assessment in medical education with emphasis on outcome-based education: Systematic review
نیازسنجی در آموزش پزشکی با تأکید بر آموزش مبتنی بر پیامد: مرور سیستماتیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality assessment of clinical rounds at Kashan University of Medical Sciences based on clinical education standards
ارزیابی وضعیت کیفی راند های بالینی دانشگاه علوم پزشکی کاشان براساس استانداردهای آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Midwifery students' viewpoint about the effect of feedback provided by instructors on improving the level of education in the clinical skills center
دیدگاه دانشجویان مامایی در خصوص تأثیر بازخورد مربی بر ارتقاء سطح آموزش در مرکز مهارتهای بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 3 (2021-12)


An inquiry into the factors affecting motivation enhancement of faculty members of mashhad University of Medical Sciences in performing research projects in education
بررسی عوامل موثر بر تقویت انگیزه انجام طرح های تحقیقاتی پژوهش در آموزش اساتید هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reasons for choosing Iran universitis as a destination university by foreign students (Case study: Tehran, Iran and Shahid Beheshti Universities of Medical Sciences)
دلائل انتخاب دانشگاه‌های ایران به عنوان دانشگاه مقصد توسط دانشجویان بین الملل (مورد مطالعه: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing, implementation and evaluation of an evidence-based journal club program in the school of Persian medicine, Iran University of Medical Sciences
طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه ژورنال کلاب مبتنی بر شواهد در دانشکده طب ایرانی دانشگاه ع پ ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design, Implementation and Evaluation of Azmer Online Quiz Application Based on Technology Acceptance Model (TAM): A pilot study
طراحی، اجرا و ارزیابی اپلیکیشن کوییز آنلاین آزمهر بر مبنای مدل پذیرش فناوری (TAM ): یک مطالعه پایلوت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of laboratory sciences students’ attitude toward their field of study and future career in Alborz University of Medical Sciences, 2021
بررسی نگرش دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال ۱۴۰۰
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Optimization strategies for presenting a Narrative Medicine Course from the perspective of medical interns: a qualitative study
راهکارهای بهینه سازی ارائه برنامه آموزشی پزشکی روایتی از دیدگاه کارورزان پزشکی: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Knowledge and attitude of interns of Yazd Shahid Sadoughi University of Medical Sciences regarding vaccination of Human Papillomavirus (HPV): 2018
آگاهی و نگرش کارورزان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مورد واکسیناسیون ویروس پاپیلومای انسانی: 1397
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality Of Educational Services in A Type One Medical Sciences University Based On Servqual Model From The Perspective of Faculty Members
کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه تیپ یک علوم پزشکی بر اساس مدل سروکوآل از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشکده های مختلف تابعه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 2 (2021-12)


Assessment of complying with educational accreditation standards by medical students in teaching hospitals
ارزیابی میزان رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی توسط دانشجویان پزشکی در بیمارستان های آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clustering of Medical Students with Various Modes of Motivational Beliefs and Directional Progression in terms of Academic Achievement: Individualized Analysis
خوشه‌بندی دانشجویان علوم پزشکی با نیم‌رخ‌های گوناگون باورهای انگیزشی و جهت‌گیری هدف پیشرفت از لحاظ عملکرد تحصیلی: تحلیل مبتنی بر فرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the realationship between adjustment factors and academic achievement of students (Paramedical– Nursing and Midwifery) Hormozgan University of Medical Sciences in 2017-2018
رابطه مولفه‌های سازگاری اجتماعی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان (پیراپزشکی- پرستاری مامایی) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال تحصیلی 1397-1396
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The structural relationship of the morality of patience and the Students' academic achievement goals: The mediating role of locus of control
رابطه ساختاری منش‌اخلاقی صبر و اهداف پیشرفت تحصیلی دانشجویان: نقش واسطه‌ای منبع کنترل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Facilitating and Inhibiting Factors in Clinical Skills Learning from the Viewpoint of Surgical Technology and Anesthesiology Students of Rafsanjan University of Medical Sciences.
عوامل تسهیل‌کننده و بازدارنده یادگیری مهارت‌های بالینی از دیدگاه دانشجویان تکنولوژی جراحی و بیهوشی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، سال 1398
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of pain management in children and neonatal on practice of pediatric and NICU nurses
تأثیر آموزش اصول مدیریت درد در کودکان و نوزادان بر عملکرد پرستاران بخش اطفال و مراقبت های ویژه نوزادان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between, Academic Motivation with Academic Burnout and Academic Achievement in Students
ارتباط انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی و وضعیت تحصیلی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the components of History, Ethics, Laws and Rights in Midwifery course in the midwifery curriculum
بررسی مولفه های درس تاریخ ، اخلاق ، قوانین و حقوق درمامایی در برنامه درسی مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 1 (2021-3)


Evaluation in e-learning: what, why, how
ارزشیابی در یادگیری الکترونیکی: چیستی، چرایی، چگونگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating of barriers to the development of virtual education in Urmia University of Medical Sciences from the viewpoint of faculty members
موانع توسعه آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از دیدگاه اعضای هیأت علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Appropriate implementation strategies for general dentistry curriculum: a qualitative content analysis study
راهکارهای پیاده سازی مناسب برنامه درسی دندانپزشکی عمومی: یک مطالعه تحلیل محتوای کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between extracurricular activities and quality of life with academic achievement in dental students of Isfahan University of medical sciences.
ارتباط فعالیت های فوق برنامه و کیفیت زندگی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing Students’ Experience with the Effectiveness of PowerPoint-based Teaching
تجارب دانشجویان پرستاری درباره اثربخشی پاورپوینت درتدریس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Teaching Self-Regulated Learning Strategies on Academic Attitude, Attitude to Creativity, and Academic Cohesion in Medical Sciences Students of Lorestan
تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر اشتیاق تحصیلی، نگرش به خلاقیت و انسجام تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی لرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of physiopathic students viewpoints toward Coronary Artery Disease Education by using the inverted class method
دیدگاه دانشجویان پزشکی دوره فیزیوپاتولوژی نسبت به آموزش بیماری های عروق کرونر به روش کلاس وارونه، بیرجند 1397
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Motivation Improvement Strategies for Postgraduate Students: Nominal Group Technique
راهکارهای افزایش انگیزه تحصیلی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی: تکنیک گروه اسمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 2 (2020-10)


Assessment of academic advisers’ awareness about the educational regulations and their performance in Shahrekord University of Medical Sciences
میزان آگاهی اساتید مشاور از قوانین و مقررات آموزشی و وضعیت عملکرد آنها در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of the Nursing Undergraduate Program in Iran, England, and Canada
بررسی تطبیقی برنامه کارشناسی پرستاری در ایران، انگلستان و کانادا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Status of holding morning report sessions from participants’ viewpoint: A qualitative study
وضعیت برگزاری جلسات گزارش صبحگاهی از دیدگاه شرکت‌کنندگان: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective ecological factors on classroom concentration from students' viewpoint: A cross-sectional study in Yazd
عوامل اکولوژیک مؤثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان: یک مطالعه مقطعی در شهر یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative Study of Master of Science in Nursing (MScN) Programs in Iran and Alberta School of Nursing
مقایسه تطبیقی نظام آموزشی دوره کارشناسی ارشد پرستاری در ایران و دانشکده پرستاری آلبرتا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of the Component Levels of Learning Organization in Educational Hospitals in Isfahan from Nurses' Viewpoints
مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده در بیمارستان‌های آموزشی اصفهان، دیدگاه پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Null curriculum in midwifery education (from perspective of midwifery faculty members of Fars Islamic Azad Universities)
برنامه درسی مغفول در رشته مامایی (از دیدگاه اساتید مامایی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 1 (2020-3)


Application of constructivist-based education as a new approach in teaching-learning in the field of Medical education
بکارگیری آموزش مبتنی بر سازنده گرایی به‌عنوان رویکردی نوین در یاددهی- یادگیری در حوزه آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic Failure in Health Students of Semnan University of Medical Sciences
افت تحصیلی دانشجویان رشته بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of role play and conventional training methods on long-term learning of nursing students
مقایسه دو روش آموزشی ایفای نقش و آموزش معمول بر یادگیری بلندمدت دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The challenges of clinical education in operating room and anesthesia Students of Birjand University of Medical Sciences
بررسی چالش‌های آموزش بالینی دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of two educational methods of Basic Life Support including face to face and Film among teachers
مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و نمایش فیلم بر دانش و آگاهی و مهارت احیای قلبی ریوی پایه در معلمان دو روش آموزش چهره به چهره و نمایش فیلم احیای قلبی ریوی پایه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design a training content of Health Information Technology field
طراحی محتوی آموزشی درس کارآموزی رشته فناوری اطلاعات سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Progressive Motivation and Problem Solving Styles in Dezful Students
بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و سبک‌های حل مسئله دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between personality dimensions (neuroticism, conscientiousness) and Self-esteem with Academic procrastination among students at Qom University of Medical Sciences
رابطه ابعاد شخصیت(نوروزگرایی، وظیفه‌شناسی) و عزت نفس با تعلل‌ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Transformation in nursing education: An unavoidable necessity
تحول در آموزش پرستاری: ضرورتی اجتناب ناپذیر
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 2 (2019-10)


Canonical Correlation between Psychological Capital and Academic Engagement among Students of Medical Sciences
تحلیل کانونی رابطه سرمایه روانشناختی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the learning style of students majoring in Librarianship and Information Sciences at Isfahan University of Medical Sciences and Isfahan University Based on Vark Model
مقایسه سبک‌های یادگیری دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان براساس مدل VARK
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Status of Implementing Medical student's Clinical Training Programs in different departments at Shahid Beheshti Hospital of Hamadan University of Medical Sciences
وضعیت اجرای برنامه های آموزشی دوره کارآموزی رشته پزشکی در بخش های مختلف بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1396
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Learning Mastery Model in Clinical Education of Nursing Students: A Systematic Review
تأثیر الگوی یادگیری در حد تسلط در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری : یک مرور سیستماتیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mentorship method in Clinical Education of Nursing Students: A Systematic Review
منتورشیپ در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری : یک مطالعه مروری سیستماتیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between parental parenting styles with emotional maturity and Alexithymia by mediating educational compatibility among female students in Zanjan city
نقش میانجی سازگاری تحصیلی در رابطه بین سبک‌های فرزند پروری والدین با بلوغ عاطفی و ناگویی خلقی در دانش‌آموزان دختر شهر زنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between Moral intelligence and teaching styles of faculty members in University of Medical Sciences
رابطه بین سطح هوش اخلاقی و سبک‌های تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Teaching Cognitive Strategies on the Academic Achievement of Medical Students
تاثیر آموزش راهبردهای شناختی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 1 (2019-4)


Students’ Expressed Items Related to Educational Services in Mashhad University of Medical Sciences-Based on SERVAQUAL Model
گویه های دانشجویی مرتبط با خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس مدل سرواکال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between problem solving skills and assertiveness among plastic surgery residents in Shahid Beheshti University of Medical Sciences 2015- 2016
رابطه مهارت‌های حل مسئله و جرأت‌ورزی دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Work during studying in nursing students: Review of literatures
کاردانشجویی در دانشجویان پرستاری: مروری بر مطالعات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Needs assessment of faculty members' educational needs in order to empower them at Shahrekord University of Medical Sciences
تحلیلی بر نیازهای آموزشی اعضای هیئت علمی به منظور توانمندسازی آنان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation of Value conflict resolution experiences' of medical teachers in Kashan Medical University: A Qualitative content analysis
تبیین تجارب حل تعارض ارزشی مدرسان دانشگاه علوم پزشکی کاشان،یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between Keller motivation dimensions and personality characteristics in medical students of basic sciences in Iran University of Medical Sciences
رابطه ابعاد انگیزش کلر با ویژگی‌های شخصیتی در دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students' Satisfaction with website updating at Kermanshah University of Medical Sciences in 2017
میزان رضایت‌مندی دانشجویان از بهروز بودن وب ‌سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 1396
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Social Health in Students of Hormozgan University of Medical Sciences
سلامت اجتماعی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 2 (2018-10)


The Effect of Islamic spiritual therapy on Procrastination and Academic engagement nursing students
اثربخشی معنویت درمانی اسلامی بر تعلل ورزی و اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The level of assertiveness and its relation to academic achievement among students in Bandar Abbass Medical School
میزان جرات ورزی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دانشکده پزشکی بندرعباس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Immune system on the stage: The effect of teaching basic immunology using theater on the students' academic performance and satisfaction
سیستم ایمنی بر روی صحنه نمایش: تأثیر تدریس ایمنولوژی پایه با استفاده از نمایش دانشجوئی بر عملکرد تحصیلی و رضایت مندی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The educational system and curriculum of Ph.D nursing students in Iran and Toronto, Canada: a comparative study
برنامه درسی و نظام آموزشی مقطع دکتری پرستاری در ایران و دانشگاه تورنتو کانادا: یک مطالعه تطبیقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Survey on the of Medical Graduates' Achievements in the Capabilities Approved by the General Medical Education Council of Bandar Abbas University of Medical Sciences in 2014
بررسی میزان دستیابی دانش آموختگان پزشکی سال 1392 دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس به توانمندی های مصوب شورای آموزش پزشکی عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitudes of Nurse Students Toward Their Discipline and Future Career in Hormozgan University of Medical Sciences
نگرش دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of the Relationship between Academic Performance of Students at Isfahan University of Medical Sciences with Demographic, Academic and Statistics Education Factors
ارتباط بین عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با عوامل جمعیت‌شناختی، تحصیلی و دانش آماری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The evaluation of quality of curriculum elements in education field
ارزیابی مقایسه ای کیفیت عناصر برنامه درسی در رشته علوم تربیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 1 (2018-4)


Experiences of the Clerkship Challenges of Laboratory Sciences in the Students and the Faculty Respective Opinion: A Qualitative Research
تجارب مشکلات کارآموزی در عرصه دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: رویکرد کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching to Medical Students and Interns by Medical Residents in Bandar Abbas
ارزیابی وضعیت تدریس به کارآموزان و کارورزان پزشکی توسط دستیاران تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس در سال 1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Conceptual Mapping in Small Groups on Academic Performance and Student Satisfaction in Basic Immunology
تأثیر آموزش به روش نقشه مفهومی در گروههای کوچک بر عملکرد تحصیلی و رضایت مندی دانشجویان در درس ایمنولوژی پایه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Faculties’ Perspective toward Students’ Participation in Teaching: A Qualitative Study
مشارکت دانشجویان در تدریس از دیدگاه اعضای هیأت علمی: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Attitude of Nurses Working in Educational Hospitals of Bandar Abbas University of Medical Sciences toward the Elderly -2017
نگرش پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس نسبت به سالمندان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Internet Dependence on Organizational Commitment among Nurses in Kermanshah Hospitals
تأثیر وابستگی به اینترنت بر مؤلفه‌های تعهد سازمانی در پرستاران بیمارستان‌های علوم پزشکی کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between mental Health and Happiness with Academic Achievement in students of Jondishapour of Ahvaz
بررسی رابطه سلامت روان و شادکامی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Satisfaction of students from the Quality of Educational Services of Islamic Education Department of Zanjan University of Medical Sciences
رضایت‌مندی دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 2 (2017-10)


Team Learning Faculty Members; a Step toward Learner Universities
یادگیری تیمی اعضای هیأت علمی؛ یک گام به سمت دانشگاه‌های یادگیرنده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of the Rate, Type and Factors Affecting Drug Errors from the Perspective of Nurses Working in Intensive Care and Emergency Unite of Educational Hospitals of Shahrekord University of Medical Sciences
میزان، نوع و عوامل مؤثر بر خطاهای دارویی از منظر پرستاران شاغل در بخش‌های مراقبت ویژه و اورژانس بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative of Student Learning Barriers in Hormozgan University of Medical Sciences Conditional and Non-Conditional
مقایسه موانع یادگیری دانشجویان مشروط ‌شده و غیر مشروطی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Motivation and Some Related Factors in Students of Health and Nutrition School in Shiraz University of Medical Sciences
انگیزه تحصیلی و برخی عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشکده بهداشت و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Research Barriers from the Boy Students' Viewpoint of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
موانع تحقیقات از دیدگاه دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Surveying the Relationship between Knowledge Management and Creativity among Nurses Working In Hospitals of Ilam University of Medical Sciences
رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت در بین پرستاران شاغل در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Study Habits and Ambiguity Tolerance with Hyperactivity in Graduate Students Azad University of Gorgan
رابطه بین عادت‌های مطالعه و تحمل ابهام با بیش‌فعالی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد گرگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Organizational Spirituality Viewpoint of Faculty Member's Medicine Campus Islamic Azad University Ardabil Branch
معنویت سازمانی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 1 (2017-4)


Instructor’s Support in Clinical Setting from Midwifery Students’ Viewpoints
حمایت مربی در محیط بالینی از دیدگاه دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Awareness and Educational Requirements of Adolescents with Thalassemia and Active Members of the Afflicted Families in Bandar Abbas, Iran
بررسی میزان آگاهی و نیازهای آموزشی درنوجوانان مبتلا به تالاسمی ماژور و عضو فعال خانواده ی آنها در بندر عباس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of Strategic Programs of Universities affiliated to the Ministry of Science and Medical Sciences Universities in Terms of viewpoints, Missions and Values
مطالعه تطبیقی برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم پزشکی از منظر چشم‌اندازها، رسالت‌ها و ارزش‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Motivation and Academic Burnout among Students of Health School, Mashhad University of Medical Sciences
بررسی ارتباط انگیزش و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-Assessment of Family Physicians and Interns of Jahrom University of Medical Sciences about Minimum Capabilities of General Practitioner
خود ارزیابی اینترن ها و پزشکان خانواده دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه حداقل توانمندی های پزشک عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Instruction Based Generative Learning Design on Nursing Students’ Physiology Learning
تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی طراحی یادگیری زایشی بر میزان یادگیری دانشجویان رشته پرستاری در درس فیزیولوژی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Thinking Skills among Bachelor Students at Fasa University of Medical Sciences
مهارت‌های تفکر انتقادی در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی فسا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Key Values in the New Academic Promotion Regulations
ارزش‌های بی بدیل در آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 2 (2016-10)


Investigating the Role of University Structural and Management Factors in Increasing Education-Oriented Research Projects from Faculty Members Point of View
بررسی نقش عوامل ساختاری و مدیریتی دانشگاه در افزایش انجام انجام طرح‌های تحقیقاتی درزمینه آموزش علوم پزشکی از دیدگاه اعضاء هیات علمی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Assessment of Internal Evaluations in Departments of Basic Sciences in Mazandaran University of Medical Sciences 2015
بررسی وضعیت ارزیابی درونی درگروه‌های آموزشی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی مازندران 1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between ICT Usage and Critical thinking (Case Study, Shahrkoord University of Medical Sciences)
بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با تفکر انتقادی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Strategies to Improve the Quality of Specialized Medical English Teaching
راهکارهای ارتقاء سطح کیفی آموزش زبان تخصصی پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Why Medicine? Take a Look at the Motivating Factors of Choosing Medicine as a Field of Study in Students
چرا پزشکی؟ نگاهی به انگیزه های انتخاب رشته پزشکی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Uncivil Behaviors of Teachers and Students in Nursing and Midwifery faculties of Shahrekord
بررسی رفتار نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Mental Health and Achievement Motivation among the Students of Tabriz University of Medical Sciences
بررسی رابطه بین سلامت روانی و انگیزش پیشرفت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of English Educational Needs of Students Studying in Isfahan University of Medical Sciences: Students' perspective
بررسی نیازهای آموزشی زبان انگلیسی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 1 (2016-4)


Using a 360 degree feedback system for Performance Appraisal of Midwifery Students in Shahid Akbar Abadi Maternity Hospital
ارزشیابی 360 درجه عملکرد دانشجویان مامایی در بلوک زایمان مرکز شهید اکبرآبادی سال 93
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of in-service training on cardiopulmonary resuscitation: report of first and second levels of Kirkpatrick's model
ارزیابی اثربخشی دوره آموزش ضمن خدمت احیای قلبی - ریوی: گزارش دو مرحله اول مدل کرک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation between scores obtained by medical students in various educational courses and Basic Sciences and Pre-internship Comprehensive Exams
بررسی همبستگی نمرات دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مقاطع مختلف آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The causal relationship between teacher affective support with performance in English using the mediation of sense of belonging, enjoyment, Hopelessness, self-efficacy, and academic effort
رابطه علّی ادراک حمایت عاطفی معلم با عملکرد زبان انگلیسی با میانجی‌گری احساس تعلق، لذت، نااُمیدی، خودکارآمدی و تلاش تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Quantity and Quality of Feedback in Clinical Education from the Viewpoint of Midwifery Students
کمیت و کیفیت بازخورد در محیط بالینی از نظر دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reviewing knowledge management and its significance in nursing practice
مروری بر مدیریت دانش و اهمیت آن در عملکرد پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of teaching metacognitive strategies on students’ metacognitive awareness and academic performance of students
اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناخت بر میزان آگاهی‌های فراشناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of test anxiety among nursing students
بررسی اضطراب ناشی از امتحان در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 2 (2015-10)


The relationship between spiritual well-being and psychological empowerment in nursing students
رابطه سلامت معنوی و توانمندی روانشناختی در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Moral intelligence and its position in nursing profession
هوش اخلاقی و جایگاه این مفهوم در حرفه پرستاری: بررسی موردی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between metacognitive reading strategies, test anxiety in students of occupational health
بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی خواندن با اضطراب امتحان در دانشجویان بهداشت حرفه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between social support and self-regulated learning with academic burnout in students of Jondishapour University of Ahvaz
رابطه حمایت اجتماعی و یادگیری خودتنظیمی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Gender equality or inequality in the educational system of Ilam province
عدالت جنسیتی با بی‌عدالتی در نظام آموزشی استان ایلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between perceived social support and Test Anxiety: The mediating role of Self-efficacy
رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با اضطراب امتحان: نقش واسطه‌ای خودکارآمدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Strategies to promote professional ethics in nursing education system
راهکارهای اعتلای اخلاق حرفه ای در سیستم آموزش پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review of learning styles in Iranian nursing students
مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 1 (2015-4)


The relationship between perceived Affective support, Academic pleasure and Academic Achievement in students of Jondishapour University, Ahvaz, Iran
بررسی رابطه حمایت عاطفی ادراک شده و لذت تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between emotional intelligence and critical thinking in nursing students of Tabriz University of Medical Sciences
ارتباط بین هوش هیجانی و تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective clinical instructors from the perspective of students and clinical teachers in Kermanshah University of Medical Sciences in 2015
مدرس بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان و مدرسین بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between perceived social support and Academic self-efficacy with social adjustment
بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک‌شده و خود کارآمدی تحصیلی با سازگاری اجتماعی در دانشجویان جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of education on knowledge of high school female’s students of Sirik about iron deficiency anemia
تاثیر مداخله آموزشی بر آگاهی دختران دبیرستانی شهر سیریک در خصوص کم خونی فقرآهن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Midwifery students' perception of learning environments in Islamic Azad University
ارزیابی درک دانشجویان مامایی از محیط‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of decision making skill training on perception of clinical decision making of nursing student
تأثیر آموزش مهارت تصمیم‌گیری بر درک از تصمیم‌گیری بالینی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Virtual university; An innovation in E-Services
دانشگاه مجازی:گامی نوین در ارائه آموزش الکترونیکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 2 (2014-10)


The Role of students personality traits on students learning style in University of Medical Sciences
نقش ویژگی‌های شخصیتی دانشجویان بر سبک یادگیری آنان در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Using Log Book in Clinical Education of Physiotherapy Students
گزارش کاربرد آموزش‌نامه بر آموزش بالینی دانشجویان فیزیوتراپی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic motivation and associated factors of the Golestan University of Medical Sciences
ارتباط انگیزه تحصیلی و برخی عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Compared critical thinking in first year students and senior operating room and anesthesia Birjand University of Medical Sciences in 1390
مقایسه تفکر انتقادی در دانشجویان سال اول و آخر کارشناسی اطاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical education stressors from the view point of Midwifery Students of Islamic Azad University, Kazerun Branch
عوامل استرس‌زای آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of decision making training on critical thinking in nursing students
تأثیر آموزش مهارت تصمیم‌گیری بر تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Study of the relationship between cultural capital with Students’ Learning and Study Strategies in Golestan University of Medical Sciences
بررسی رابطه سرمایه فرهنگی با میزان کاربست راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between emotional intelligence and academic achievement in Iranian university students: A meta-analysis
فراتحلیل رابطه هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2014-4)


Continuing Education in Nursing from Nurses’ View point
بررسی دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستانهای آموزشی بندر عباس نسبت به برنامه های آموزش مداوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Communication skills of Academic members and it’s relation with theri evaluation outcome in Alborz university of Medical Sciences
مهارتهای ارتباطی اساتید دانشگاه علوم پزشکی البرز و ارتباط آن با نتایج ارزشیابی آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Take a look at the ability of dental students in understanding educational films in English
نگاهی به توانایی دانشجویان دندانپزشکی در درک فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Immunology Learning Environment in International Medical Campus of Qeshm, Paramedical and Dental Schools of Hormozgan University of Medical Sciences
مقایسه محیط آموزشی کلاس ایمنی شناسی در سه دانشکده پزشکی،دندانپزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of a Decision Making System for Dental Caries Treatment in Children
طراحی یک سیستم تصمیم گیرنده جهت درمان پوسیدگی دندان در کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Experiences and Perspectives of Basic Sciences Faculty Members of Medical School of Tehran University of Medical Sciences Regard to Different Teaching Metho
تبیین تجربیات و دیدگاه اعضاء هیات علمی علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص روش های مختلف تدریس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing lecture as a teaching method from students' perspective in Ilam UMS
ارزیابی کمی و کیفی روش تدریس بصورت سخنرانی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation between personality traits of critical thinking in nursing students of Isfahan University of Medical Sciences
همبستگی تفکر انتقادی با ویژگی های شخصیتی در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting of Medical students mental health based on subscales of perfectionism and negligence
پیش بینی سلامت روان براساس ابعاد کمال گرایی و اهمال کاری در دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles