Journal archive for Google Scholar Robot!

Development Strategies in Medical Education

راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی



Volume 4, Number 1 (2017-4)


Instructor’s Support in Clinical Setting from Midwifery Students’ Viewpoints
حمایت مربی در محیط بالینی از دیدگاه دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Awareness and Educational Requirements of Adolescents with Thalassemia and Active Members of the Afflicted Families in Bandar Abbas, Iran
بررسی میزان آگاهی و نیازهای آموزشی درنوجوانان مبتلا به تالاسمی ماژور و عضو فعال خانواده ی آنها در بندر عباس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of Strategic Programs of Universities affiliated to the Ministry of Science and Medical Sciences Universities in Terms of viewpoints, Missions and Values
مطالعه تطبیقی برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم پزشکی از منظر چشم‌اندازها، رسالت‌ها و ارزش‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Motivation and Academic Burnout among Students of Health School, Mashhad University of Medical Sciences
بررسی ارتباط انگیزش و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-Assessment of Family Physicians and Interns of Jahrom University of Medical Sciences about Minimum Capabilities of General Practitioner
خود ارزیابی اینترن ها و پزشکان خانواده دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه حداقل توانمندی های پزشک عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Instruction Based Generative Learning Design on Nursing Students’ Physiology Learning
تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی طراحی یادگیری زایشی بر میزان یادگیری دانشجویان رشته پرستاری در درس فیزیولوژی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Thinking Skills among Bachelor Students at Fasa University of Medical Sciences
مهارت‌های تفکر انتقادی در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی فسا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Key Values in the New Academic Promotion Regulations
ارزش‌های بی بدیل در آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 2 (2016-10)


Investigating the Role of University Structural and Management Factors in Increasing Education-Oriented Research Projects from Faculty Members Point of View
بررسی نقش عوامل ساختاری و مدیریتی دانشگاه در افزایش انجام انجام طرح‌های تحقیقاتی درزمینه آموزش علوم پزشکی از دیدگاه اعضاء هیات علمی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Assessment of Internal Evaluations in Departments of Basic Sciences in Mazandaran University of Medical Sciences 2015
بررسی وضعیت ارزیابی درونی درگروه‌های آموزشی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی مازندران 1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between ICT Usage and Critical thinking (Case Study, Shahrkoord University of Medical Sciences)
بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با تفکر انتقادی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Strategies to Improve the Quality of Specialized Medical English Teaching
راهکارهای ارتقاء سطح کیفی آموزش زبان تخصصی پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Why Medicine? Take a Look at the Motivating Factors of Choosing Medicine as a Field of Study in Students
چرا پزشکی؟ نگاهی به انگیزه های انتخاب رشته پزشکی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Uncivil Behaviors of Teachers and Students in Nursing and Midwifery faculties of Shahrekord
بررسی رفتار نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Mental Health and Achievement Motivation among the Students of Tabriz University of Medical Sciences
بررسی رابطه بین سلامت روانی و انگیزش پیشرفت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of English Educational Needs of Students Studying in Isfahan University of Medical Sciences: Students' perspective
بررسی نیازهای آموزشی زبان انگلیسی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 1 (2016-4)


Using a 360 degree feedback system for Performance Appraisal of Midwifery Students in Shahid Akbar Abadi Maternity Hospital
ارزشیابی 360 درجه عملکرد دانشجویان مامایی در بلوک زایمان مرکز شهید اکبرآبادی سال 93
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of in-service training on cardiopulmonary resuscitation: report of first and second levels of Kirkpatrick's model
ارزیابی اثربخشی دوره آموزش ضمن خدمت احیای قلبی - ریوی: گزارش دو مرحله اول مدل کرک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation between scores obtained by medical students in various educational courses and Basic Sciences and Pre-internship Comprehensive Exams
بررسی همبستگی نمرات دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مقاطع مختلف آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The causal relationship between teacher affective support with performance in English using the mediation of sense of belonging, enjoyment, Hopelessness, self-efficacy, and academic effort
رابطه علّی ادراک حمایت عاطفی معلم با عملکرد زبان انگلیسی با میانجی‌گری احساس تعلق، لذت، نااُمیدی، خودکارآمدی و تلاش تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Quantity and Quality of Feedback in Clinical Education from the Viewpoint of Midwifery Students
کمیت و کیفیت بازخورد در محیط بالینی از نظر دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reviewing knowledge management and its significance in nursing practice
مروری بر مدیریت دانش و اهمیت آن در عملکرد پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of teaching metacognitive strategies on students’ metacognitive awareness and academic performance of students
اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناخت بر میزان آگاهی‌های فراشناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of test anxiety among nursing students
بررسی اضطراب ناشی از امتحان در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 2 (2015-10)


The relationship between spiritual well-being and psychological empowerment in nursing students
رابطه سلامت معنوی و توانمندی روانشناختی در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Moral intelligence and its position in nursing profession
هوش اخلاقی و جایگاه این مفهوم در حرفه پرستاری: بررسی موردی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between metacognitive reading strategies, test anxiety in students of occupational health
بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی خواندن با اضطراب امتحان در دانشجویان بهداشت حرفه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between social support and self-regulated learning with academic burnout in students of Jondishapour University of Ahvaz
رابطه حمایت اجتماعی و یادگیری خودتنظیمی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Gender equality or inequality in the educational system of Ilam province
عدالت جنسیتی با بی‌عدالتی در نظام آموزشی استان ایلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between perceived social support and Test Anxiety: The mediating role of Self-efficacy
رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با اضطراب امتحان: نقش واسطه‌ای خودکارآمدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Strategies to promote professional ethics in nursing education system
راهکارهای اعتلای اخلاق حرفه ای در سیستم آموزش پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review of learning styles in Iranian nursing students
مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 1 (2015-4)


The relationship between perceived Affective support, Academic pleasure and Academic Achievement in students of Jondishapour University, Ahvaz, Iran
بررسی رابطه حمایت عاطفی ادراک شده و لذت تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between emotional intelligence and critical thinking in nursing students of Tabriz University of Medical Sciences
ارتباط بین هوش هیجانی و تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective clinical instructors from the perspective of students and clinical teachers in Kermanshah University of Medical Sciences in 2015
مدرس بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان و مدرسین بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between perceived social support and Academic self-efficacy with social adjustment
بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک‌شده و خود کارآمدی تحصیلی با سازگاری اجتماعی در دانشجویان جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of education on knowledge of high school female’s students of Sirik about iron deficiency anemia
تاثیر مداخله آموزشی بر آگاهی دختران دبیرستانی شهر سیریک در خصوص کم خونی فقرآهن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Midwifery students' perception of learning environments in Islamic Azad University
ارزیابی درک دانشجویان مامایی از محیط‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of decision making skill training on perception of clinical decision making of nursing student
تأثیر آموزش مهارت تصمیم‌گیری بر درک از تصمیم‌گیری بالینی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Virtual university; An innovation in E-Services
دانشگاه مجازی:گامی نوین در ارائه آموزش الکترونیکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 2 (2014-10)


The Role of students personality traits on students learning style in University of Medical Sciences
نقش ویژگی‌های شخصیتی دانشجویان بر سبک یادگیری آنان در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Using Log Book in Clinical Education of Physiotherapy Students
گزارش کاربرد آموزش‌نامه بر آموزش بالینی دانشجویان فیزیوتراپی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic motivation and associated factors of the Golestan University of Medical Sciences
ارتباط انگیزه تحصیلی و برخی عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Compared critical thinking in first year students and senior operating room and anesthesia Birjand University of Medical Sciences in 1390
مقایسه تفکر انتقادی در دانشجویان سال اول و آخر کارشناسی اطاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical education stressors from the view point of Midwifery Students of Islamic Azad University, Kazerun Branch
عوامل استرس‌زای آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of decision making training on critical thinking in nursing students
تأثیر آموزش مهارت تصمیم‌گیری بر تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Study of the relationship between cultural capital with Students’ Learning and Study Strategies in Golestan University of Medical Sciences
بررسی رابطه سرمایه فرهنگی با میزان کاربست راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between emotional intelligence and academic achievement in Iranian university students: A meta-analysis
فراتحلیل رابطه هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2014-4)


Continuing Education in Nursing from Nurses’ View point
بررسی دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستانهای آموزشی بندر عباس نسبت به برنامه های آموزش مداوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Communication skills of Academic members and it’s relation with theri evaluation outcome in Alborz university of Medical Sciences
مهارتهای ارتباطی اساتید دانشگاه علوم پزشکی البرز و ارتباط آن با نتایج ارزشیابی آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Take a look at the ability of dental students in understanding educational films in English
نگاهی به توانایی دانشجویان دندانپزشکی در درک فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Immunology Learning Environment in International Medical Campus of Qeshm, Paramedical and Dental Schools of Hormozgan University of Medical Sciences
مقایسه محیط آموزشی کلاس ایمنی شناسی در سه دانشکده پزشکی،دندانپزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of a Decision Making System for Dental Caries Treatment in Children
طراحی یک سیستم تصمیم گیرنده جهت درمان پوسیدگی دندان در کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Experiences and Perspectives of Basic Sciences Faculty Members of Medical School of Tehran University of Medical Sciences Regard to Different Teaching Metho
تبیین تجربیات و دیدگاه اعضاء هیات علمی علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص روش های مختلف تدریس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing lecture as a teaching method from students' perspective in Ilam UMS
ارزیابی کمی و کیفی روش تدریس بصورت سخنرانی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation between personality traits of critical thinking in nursing students of Isfahan University of Medical Sciences
همبستگی تفکر انتقادی با ویژگی های شخصیتی در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting of Medical students mental health based on subscales of perfectionism and negligence
پیش بینی سلامت روان براساس ابعاد کمال گرایی و اهمال کاری در دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles