دوره 1، شماره 1 - ( بهار - تابستان 1393 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 57-63 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Radafshar Z, Piroozan A, Shahbazi M, Rezaei P. Take a look at the ability of dental students in understanding educational films in English. DSME. 2014; 1 (1) :57-63
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-45-fa.html
رادافشار دکتر زهره، پیروزان افسون، شهبازی دکتر مهدی، رضایی پروین. نگاهی به توانایی دانشجویان دندانپزشکی در درک فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1393; 1 (1) :57-63

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-45-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
چکیده:   (3272 مشاهده)
مقدمه و هدف: امروزه بسیاری از فرآورده‌های علمی در رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی منتشرمی‌شود. رشته دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ارزیابی توانایی دانشجویان در درک مفاهیم منابع اموزشی به زبان انگلیسی، از اهمیت فراوانی به ویژه برای برنامه‌ریزان اموزشی برخوردار است. این مطالعه به منظور ارزیابی توانایی دانشجویان دندانپزشکی هرمزگان در درک مفاهیم فیلم‌های آموزشی تخصصی به زبان انگلیسی انجام شد.
 روش‌ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی در سال 1392  به شکل سرشماری بر روی تمامی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که واحد زبان تخصصی انگلیسی را گذرانده بودند (38 نفر) انجام شد. ابزار  این پژوهش یک فیلم آموزشی دندانپزشکی به زبان انگلیسی با موضوع استفاده از لیزر در بیماریهای لثه بود که از حیث روائی صوری به تایید متخصصین رسیده بود. پس از مشاهده فیلم،دانشجویان به سؤالات مطرح شده پاسخ داده و نمرات کسب شده، مبنای قضاوت در مورد توانایی آنان در درک مطالب اختصاصی دندانپزشکی قرار گرفت. علاوه بر این، در کنار هدف اصلی مطالعه، به صورت بخش جانبی و به صورت مختصر، علاقه‌مندی به یادگیری زبان انگلیسی، درک دانشجو از فیلم‌های آموزشی تخصصی به زبان انگلیسی، میزان استفاده از این نوع محصولات آموزشی در یادگیری موضوعات مرتبط با رشته دندانپزشکی، رضایت‌مندی دانشجویان از نحوه آموزش زبان در این دانشگاه و شرکت یا عدم شرکت آنان در کلاسهای آموزشی فوق برنامه زبان انگلیسی در خارج از دانشگاه نیز هرکدام صرفا توسط یک سوال پرسیده شد.
یافته‌ها: از 38 دانشجوی شرکت‌کننده در این مطالعه، 23 نفر دختر (60.5%) و 15 نفر پسر (39.5%) بودند. 31 نفر از دانشجویان (81%) نمره کمتر از 10 و 7 نفر (19%) نمره بالاتر از 10 را کسب کردند.
نتیجه‌گیری:  بر اساس نتایج بین میزان درک دانشجویان از فیلم‌های آموزشی تخصصی به زبان انگلیسی با جنسیت، میزان رضایت‌مندی از نحوه آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه و میزان علاقه‌مندی به استفاده از فیلم‌های آموزشی تخصصی، رابطه معنا‌داری وجود نداشت.
متن کامل [PDF 772 kb]   (959 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۳/۷/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۳/۷/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۳/۷/۳۰

Tables [PDF 1357 KB]  (24 دریافت)
فهرست منابع
1. Chuenpraphanusorn, Teeradet, An Assessment of the English Language Needs of the Second-Year Undergraduate Hospitality Students of Suan Dusit Rajabhat University, Thailand (May 28, 2014). Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=2443232 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2443232 .
2. valo Ramos et al (2013) The relationship between personality and the oral practice of english outside the classroom among students of advanced intensive English I, on the second semester of 2012 at the Foreign Language Department in The University of El Salvador. Tesis Bachelor, Universidad de El Salvador. http://ri.ues.edu.sv/id/eprint/4419
3. Ajith Jaya, C N .Joycilin Shermila, A. A study on the teaching and learning of english as a second language at the degree level in the arts and science colleges affiliated to manonmanium sundaranar university Tirunelveli. http://hdl.handle.net/10603/15722
4. Le Luo. (2013). Improving English as a Second Language (ESL) Pedagogy in One University in Ontario.
5. Dehbashi sharif F, Zandi Bahman.exploring how to develop communication skills and language proficiency in college-level learning. Query language, 6,( 3, 2) 2012: 1-30
6. Ahadian ahad. Preparing for Educational Technology, 21.tehran print, boshra publishing and promoting, 2001: 63-73
7. Khaghani M, Shokrollahi F . Use of media and teaching aids in teaching, Journal of Educational Strategies, 2,(3), 2009 : 130
8. Nikzad S, Azari A, Mahgoli H, Akhoundi N.Effect of a procedural video CD and study guide on the practical fixed prosthodontic performance of Iranian dental students. (2011) http://www.jdentaled.org/content/76/3/354.short
9. Ebadi, F.A.G 2004, Assessment the student's ability in understanding the concepts of educational films in English. Journal of Qazvin University of Medical Sciences, No.34, Pp. 66-63.
10. Ahmadi, M 1998, Assessment the student's ability of Shaid Behshti university in reading of english passages, Pajohande, Vol.2, no.4, Pp. 109-113.
11. Jahandideh Y, Mahdavi Zafarghandi. An Evaluation of Dentistry Students Proficiency of Guilan University in Understanding Educational Dentistry Films in English. http://ijme.ir/browse.php?a_code=A-10-4-236&slc_lang=en&sid=fa

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
Development Strategies in Medical Education by http://dsme.hums.ac.ir/ is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.