بر طبق رویکرد جدیدCBME ، روش یادگیری تلفیقی شامل در نظر گرفتن دو یا چند رشته یا موضوع که از نظر مفاهیم یا روشهایی نزدیک و مشابه هستند برای توضیح یک توانمندی است. کلمه «ادغام» به معنای هماهنگی بین موضوعات مختلف تدریس شده در طول دوره است. این شامل به روزرسانی منظم در فرآیند یادگیری است که به هدف CBME کمک میکند تا یک یادگیرنده پزشکی به یک یادگیرنده مادام العمر تبدیل شود. زمانی که بین مطالب ارائه شده در نیمسال تحصیلی اعم از بالینی یا علوم پایه هماهنگی وجود داشته باشد، ادغام افقی است. در حالی که ادغام عمودی شامل هماهنگی بین علوم پایه و موضوعات بالینی است. در نتیجه مرزهای ایجاد شده توسط روش سنتی آموزش پزشکی در قالب موضوعات علوم پایه، پاراکلنیکی و کلنیکی برای همیشه از بین میرود. کوریکولوم مارپیچی و ادغام افقی و عمودی، همسویی موضوعات در تقویم تحصیلی خاص و همچنین سایر موضوعات در مراحل مختلف، ارتقاء برنامه درسی را تضمین می کند. از این رو ارتباط بین مطالب افزایش یافته و تمامی موانع در فرآیند یاددهی-یادگیری برطرف میشود. بنابراین، تسهیل حفظ مفاهیم، بهبود مهارتها و رشد نگرش یادگیرندگان پزشکی افزایش می یابد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |