Research code: IR.JUMS.REC.1403.085
Ethics code: IR.JUMS.REC.1403.085
Rezaeimehr M R, Sasanfard M, Rahmanian S, Kalani N, Darayesh M, Entezaralmahdi E, et al . Assessment of the Level of Adherence to Educational Accreditation Standards by Medical Students at Jahrom city Teaching Hospitals in 2025. DSME 2025; 12 (3) :291-306
URL:
http://dsme.hums.ac.ir/article-1-523-fa.html
رضایی مهر محمد رضا، ساسان فرد مجتبی، رحمانیان سارا، کلانی نوید، درایش محمد، انتظار المهدی الهه، و همکاران.. ارزیابی میزان رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی توسط دانشجویان پزشکی در بیمارستان های آموزشی شهرستان جهرم در سال ۱۴۰۳. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1404; 12 (3) :291-306
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-523-fa.html
استادیار گروه اطفال، دانشکده پزشکی. دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جهرم، ایران.
چکیده: (501 مشاهده)
هدف: بیمارستانهای آموزشی به عنوان مهمترین عرصههای آموزش بالینی، نقشی کلیدی در ارتقای دانش، مهارت و نگرش آتی پزشکان ایفا میکنند. با توجه به اهمیت اعتباربخشی و تاکید بر ارزیابی سنجه های اعتباربخشی آموزشی، هدف از انجام این مطالعه ارزیابی میزان رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی توسط دانشجویان پزشکی در بیمارستان های آموزشی شهرستان جهرم در سال 1403 می باشد.
روشها: این مطالعه توصیفی مقطعی بر روی 300 نفر از دانشجویان پزشکی مقطع بالینی (استیودنت، اکسترن، اینترن) دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال 1403 انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه شامل دو پرسشنامه دموگرافیک و پرسشنامه استاندارد میزان رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ها بود.
یافتهها: میزان کل رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی در سطح نیمه مطلوب(7/58%)، قرار داشت. در تمام حیطه های اعتباربخشی آموزشی توسط دانشجویان پزشکی، حیطه اخلاق حرفه ای دارای بالاترین میانگین (28/15±78/81) و کمترین میانگین در حیطه ایمنی(10/19±14/64) بود.
نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که میزان پایبندی به استانداردهای اعتباربخشی آموزشی در میان دانشجویان پزشکی بیمارستانهای آموزشی شهرستان جهرم در سطح نسبتاً متوسطی قرار دارد. به طور مشخص، بیشترین توجه و رعایت مربوط به حوزه اخلاق حرفهای بود و کمترین میزان به حوزه ایمنی اختصاص داشت.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1404/6/25 | پذیرش: 1404/8/19 | انتشار: 1404/9/30