دوره 12، شماره 3 - ( پاییز 1404 )                   جلد 12 شماره 3 صفحات 306-291 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: IR.JUMS.REC.1403.085
Ethics code: IR.JUMS.REC.1403.085


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaeimehr M R, Sasanfard M, Rahmanian S, Kalani N, Darayesh M, Entezaralmahdi E, et al . Assessment of the Level of Adherence to Educational Accreditation Standards by Medical Students at Jahrom city Teaching Hospitals in 2025. DSME 2025; 12 (3) :291-306
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-523-fa.html
رضایی مهر محمد رضا، ساسان فرد مجتبی، رحمانیان سارا، کلانی نوید، درایش محمد، انتظار المهدی الهه، و همکاران.. ارزیابی میزان رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی توسط دانشجویان پزشکی در بیمارستان های آموزشی شهرستان جهرم در سال ۱۴۰۳. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1404; 12 (3) :291-306

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-523-fa.html


استادیار گروه اطفال، دانشکده پزشکی. دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جهرم، ایران.
چکیده:   (501 مشاهده)
هدف: بیمارستان‌های آموزشی به عنوان مهم‌ترین عرصه‌های آموزش بالینی، نقشی کلیدی در ارتقای دانش، مهارت و نگرش آتی پزشکان ایفا می‌کنند. با توجه به اهمیت اعتباربخشی و تاکید بر ارزیابی سنجه های اعتباربخشی آموزشی، هدف از انجام این مطالعه ارزیابی میزان رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی توسط دانشجویان پزشکی در بیمارستان های آموزشی شهرستان جهرم در سال 1403 می باشد.
روش‌ها: این مطالعه توصیفی مقطعی بر روی 300 نفر از دانشجویان پزشکی مقطع بالینی (استیودنت، اکسترن، اینترن) دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال 1403 انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه شامل دو پرسشنامه دموگرافیک و  پرسشنامه استاندارد میزان رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ها بود.
یافته‌ها: میزان کل رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی در سطح نیمه مطلوب(7/58%)، قرار داشت. در تمام حیطه های اعتباربخشی آموزشی توسط دانشجویان پزشکی، حیطه اخلاق حرفه ای دارای بالاترین میانگین (28/15±78/81) و کمترین میانگین در حیطه ایمنی(10/19±14/64) بود.

نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که میزان پایبندی به استانداردهای اعتباربخشی آموزشی در میان دانشجویان پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهرستان جهرم در سطح نسبتاً متوسطی قرار دارد. به طور مشخص، بیشترین توجه و رعایت مربوط به حوزه اخلاق حرفه‌ای بود و کمترین میزان به حوزه ایمنی اختصاص داشت.
 
متن کامل [PDF 839 kb]   (156 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/6/25 | پذیرش: 1404/8/19 | انتشار: 1404/9/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License