دوره 2، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1394 )                   جلد 2 شماره 2 صفحات 1-12 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Imani E, Sayadi Mang halati M. Review of learning styles in Iranian nursing students. DSME. 2015; 2 (2) :1-12
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-97-fa.html
ایمانی الهام، صیادی مانگ هلاتی منیژه. مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری در ایران. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1394; 2 (2) :1-12

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-97-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
چکیده:   (1741 مشاهده)

مقدمه و هدف: عوامل متعددی از جمله سبک یادگیری می‌تواند بر جریان یادگیری تأثیر داشته باشد. سبک یادگیری شیوه‌ای است که فراگیران در یادگیری مطالب درسی خود به سایر شیوه‌ها ترجیح می‌دهند. میزان استفاده از سبک‌های یادگیری در دانشگاه‌های مختلف در ایران، متفاوت گزارش شده است. هدف از این مطالعه، مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری در ایران است. 

روش ها: این مطالعه در سال 1394 با مرور منابع و مقالات منتشرشده و در دسترس داخلی و خارجی مرتبط با سبک‌های یادگیری و آموزش پرستاری و جستجو در بانک‌های اطلاعاتی Pubmed، Scopus، Proquest، Google Scholar، Elsevier، Iranmedex و SID با کلیدواژه‌های سبک‌های یادگیری، کولب، دانشجویان پرستاری و ایران انجام گردید.

یافته‌ها: بر اساس مرور مطالعات انجام‌گرفته، دانشجویان پرستاری بیشتر از سبک‌های یادگیری جذب‌کننده و همگرا استفاده می‌نمایند. در نتایج مطالعات مختلف، اشاره‌شده که تعدادی از افراد دارای دو یا حتی تعداد بیشتری سبک یادگیری می‌باشند.

نتیجه‌گیری: در بین دانشجویان پرستاری یادگیری با استفاده از چندین سبک و به خصوص سبک یادگیری همگرا و جذب‌کننده انجام می‌شود. با توجه به این مسئله، هماهنگ نمودن سبک‌های یادگیری فراگیران با روش‌های تدریس یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در بهبود کیفیت کلاس درس و دوره‌های آموزشی مؤثر باشد.

متن کامل [PDF 4122 kb]   (1751 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۵/۵/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۲

Tables [PDF 374 KB]  (45 دریافت)
فهرست منابع
1. Carcich GM, Rafti KR. Experienced registered nurses’ satisfaction with using self-learning modules versus traditional lecture, discussion to achieve competency goals during hospital orientation. Journal for Nurses in Staff Development 2007; 23(5): 214-20.
2. Kolb DA. Experiential learning: Experience as the source of learning and development. New Jersey: Prentice Hall, Inc [Online]. 1984. [cited 2006 May 31]. Available from: http://www.learningfromexperience.com/images/uploads/ process-of-experiential-learning.pdf. Accessed: [5 Jan 2013].
3. Sarchami R, Hoseini SM. The relation nursing students learning styles and educational achievement in GUMS. Scientific Journal of Ghazvin University of Medical Sciences 2004; 30: 64-7. [In Persian]
4. Janing J. Linking teaching approaches and learning styles: how can it help students? Emerg Med Serv 2001; 30(9):77-80.
5. Seif AA. Modern educational psychology: psychology of learning and instruction. 52th ed. Tehran: Dowran Publications; 2012. [In Persian]
6. Fekri Mahin Sh, Papzan AH, Sepah Panah M. Analysis of learning stages and styles of agricultural and natural resources faculties’ students based on theory of experiential learning cycle (case study: Razi University Kermanshah-Iran). Higher Education 2012; 3(4): 169-94. [In Persian]
7. Vollers JM. Teaching & learning styles. International Anesthesiology Clinics 2008; 46(4): 27-40.
8. Salehi S, Soleimani B, Amini P. Shahnooshi E. Survey of relation between learning styles and preferred teaching methods in students of nursing, Isfahan University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2000; 1(1): 41-6. [In Persian]
9. Kolb AY, Kolb DA. The kolb learning style inventory-Version 3.1. Technical Specifications, HayGroup, Experience based learning systems, Inc. [Online]. [Cited 2005 Oct 10]. Available from: http://www.whitewaterrescue.com/support/pagepics/ lsitechmanual.pdf.
10. Wetzig SM. Learning style preferences & learning strategies in intensive care nurse education. [Online]. 2004. Available from: http://espace.library.uq.edu.au/view/UQ:10348/smwetzig.pdf.
11. Geranmayeh M, khakbazan Z, darvish A, haghani H. Determining learning style and its relationship with educational achievement in nursing and midwifery students. IJNR 2011; 6 (22):7-15. [In Persian]
12. Karimi Moonaghi H, Dabbaghi F, Oskouie F, Vehviläinen-Julkunen K. Learning style in theoretical courses: nursing students’ perceptions and experiences. Iranian Journal of Medical Education 2009; 9 (1): 41-54. [In Persian]
13. Ghodsbin F, Shafakhah M. The accelerators and preventive factors of learning clinical skills: views of nursing students. Iranian Journal of Medical Education 2007; 7(2): 343- 52. [In Persian]
14. Pazargadi M, Tahmasebi S. Learning styles and their application in nursing. Iranian Journal of Educational Strategies 2010; 3(2): 73-6. [In Persian]
15. El-Gilany AH, Abusaad Fel S. Self-directed learning readiness and learning styles among Saudi undergraduate nursing students. Nurse Education Today 2013; 33(9): 1040–44.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
Development Strategies in Medical Education by http://dsme.hums.ac.ir/ is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.