دوره 2، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1394 )                   جلد 2 شماره 2 صفحات 1-12 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Imani E, Sayadi Mang halati M. Review of learning styles in Iranian nursing students. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی . 2015; 2 (2) :1-12
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-97-fa.html
ایمانی الهام، صیادی مانگ هلاتی منیژه. مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری در ایران. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی . 1394; 2 (2) :1-12

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-97-fa.html


چکیده:   (737 مشاهده)

مقدمه و هدف: عوامل متعددی از جمله سبک یادگیری می‌تواند بر جریان یادگیری تأثیر داشته باشد. سبک یادگیری شیوه‌ای است که فراگیران در یادگیری مطالب درسی خود به سایر شیوه‌ها ترجیح می‌دهند. میزان استفاده از سبک‌های یادگیری در دانشگاه‌های مختلف در ایران، متفاوت گزارش شده است. هدف از این مطالعه، مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری در ایران است. 

روش ها: این مطالعه در سال 1394 با مرور منابع و مقالات منتشرشده و در دسترس داخلی و خارجی مرتبط با سبک‌های یادگیری و آموزش پرستاری و جستجو در بانک‌های اطلاعاتی Pubmed، Scopus، Proquest، Google Scholar، Elsevier، Iranmedex و SID با کلیدواژه‌های سبک‌های یادگیری، کولب، دانشجویان پرستاری و ایران انجام گردید.

یافته‌ها: بر اساس مرور مطالعات انجام‌گرفته، دانشجویان پرستاری بیشتر از سبک‌های یادگیری جذب‌کننده و همگرا استفاده می‌نمایند. در نتایج مطالعات مختلف، اشاره‌شده که تعدادی از افراد دارای دو یا حتی تعداد بیشتری سبک یادگیری می‌باشند.

نتیجه‌گیری: در بین دانشجویان پرستاری یادگیری با استفاده از چندین سبک و به خصوص سبک یادگیری همگرا و جذب‌کننده انجام می‌شود. با توجه به این مسئله، هماهنگ نمودن سبک‌های یادگیری فراگیران با روش‌های تدریس یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در بهبود کیفیت کلاس درس و دوره‌های آموزشی مؤثر باشد.

متن کامل [PDF 4122 kb]   (603 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۵/۵/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۲

Tables [PDF 374 KB]  (20 دریافت)
ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
Development Strategies in Medical Education by http://dsme.hums.ac.ir/ is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.