tohidi S, karimi moonaghi H, Shayan A, Khalili Z, ahmadinia H. Evaluation of nursing students' satisfaction with teaching through flipped classroom method during internship at Hamadan University of Medical Sciences: A short article. DSME 2021; 8 (4) :49-56
URL:
http://dsme.hums.ac.ir/article-1-271-fa.html
توحیدی شهین، کریمی مونقی حسین، شایان آرزو، خلیلی زهرا، احمدی نیا حسن. میزان رضایت دانشجویان پرستاری از روش تدریس کلاس وارونه در کارآموزی دانشکده پرستاری مامایی همدان: مقاله کوتاه. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1400; 8 (4) :49-56
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-271-fa.html
گروه پرستاری داخلی جراحی، دانشکده پرستاری خرم اباد، دانشکاه علوم پزشکی لرستان. خرمآباد. ایران.
چکیده: (3170 مشاهده)
مقدمه: ارزیابی رضایت دانشجویان باعث انطباق ساختار دانشگاه براساس نیازسنجی دانشجویان میشود و بستر ارزیابی مداوم از کیفیت خدمات دانشگاه که مهمترین آنها، آموزش و یادگیری است را فراهم میآورد. مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان رضایت دانشجویان پرستاری از کلاس وارونه در کارآموزی انجام شد.
روشها: این مطالعه توصیفی- مقطعی در سال 1396 با شرکت 40 دانشجوی پرستاری با نمونهگیری در دسترس در دانشکده پرستاری مامایی همدان انجام شد. ابزار مطالعه پرسشنامه محققساخته رضایت از روش تدریس در کارآموزی بود. دادهها پس از جمعآوری با استفاده از نرمافزار SPSS و آزمونهای آماری توصیفی تجزیه و تحلیل شدند.
یافتهها: میانگین رضایت دانشجویان از روش تدریس به روش کلاس وارونه (71/1±56/35 Min±SD:) با حداقل نمره 30 و حداکثر نمره 38 بود. 100 درصد دانشجویان اعلام کردند روش کلاس وارونه را به روش تدریس معمول ترجیح میدهند.
نتیجهگیری: دانشجویان از تدریس به روش کلاس وارونه در کارآموزی، رضایت داشتند .بنابراین پیشنهاد میشود روش کلاس وارونه بیش از پیش در آموزش بالینی مدنظر قرار بگیرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/8/17 | پذیرش: 1400/10/10 | انتشار: 1400/10/10