دوره 9، شماره 2 - ( تابستان 1401 )                   جلد 9 شماره 2 صفحات 42-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khandan M. The Nursing Faculties ' Role in improving the Quality of Electronic Education and Learning, and its Strategies. DSME 2022; 9 (2) :31-42
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-365-fa.html
خاندان مریم. نقش اساتید پرستاری در ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی و استراتژی‌های آن. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1401; 9 (2) :31-42

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-365-fa.html


دکترای تخصصی، پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران.
چکیده:   (1154 مشاهده)


هدف: پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌ی آموزش و یادگیری در دهه‌های اخیر موجب شده تا روش‌های نوین همچون آموزش الکترونیک جایگزین روش‌های سنتی گردد. این جایگزینی به طور فزاینده‌ای در حال توسعه می‌باشد و نقش اساتید پرستاری و استراتژی‌هایی را که در چنین محیط‌های آموزشی به کار می‌گیرند، بسیار مهم است. لذا این مطالعه با هدف بررسی نقش اساتید پرستاری در ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی و استراتژی‌های آموزشی انجام شد.
منابع اطلاعات یا داده‌ها: در مطالعه‌ی مروری حاضر با استفاده از کلیدواژه‌های آموزش، یادگیری، الکترونیک، مجازی و استراتژی در پایگاه‌های جستجوی فارسی و معادل انگلیسی آن‌ها در پایگاه‌های جستجوی انگلیسی، مقالات منتشر شده در ده سال اخیر مورد بررسی قرار گرفت و مواردی همچون استناددهی به منابع، امانت‌داری، حق مالکیت معنوی و حق پدیدآورندگی در انتقال داده‌ها رعایت گردید.
روش‌های انتخاب برای مطالعه: به منظور بررسی نقش اساتید پرستاری در ارتقاء بهره‌وری در آموزش و یادگیری الکترونیکی و استراتژی‌های آموزشی مورد استفاده، مطالعه‌ای مروری به روش مرور روایتی انجام شد.
ترکیب مطالب و نتایج: از مجموع 345 مقاله، بعد از حذف مقالات غیرمرتبط، تکراری، هم‌پوشان و مقالاتی که متن کامل آن مقالات یافت نشد، ده مقاله انگلیسی و یک مقاله فارسی مرتبط با هدف مطالعه به دست آمد.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهد که اساتید پرستاری نقش مهمی در ارتقاء فرآیند آموزش و یادگیری داشته و برای بهبود آن لازم است توانایی‌ها و شایستگی‌هایی را فراتر از آن چه که در روش‌های سنتی به کار برده شده را در خود ایجاد و تقویت نمایند. لذا پیشنهاد می‌گردد جهت ارتقاء این توانایی‌ها و مهارت‌ها، زیرساخت‌های لازم فراهم آید.
 
متن کامل [PDF 629 kb]   (487 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/5/23 | پذیرش: 1401/9/19 | انتشار: 1401/10/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License