دوره 5، شماره 1 - ( بهار- تابستان 1397 )                   جلد 5 شماره 1 صفحات 1-14 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rostami B, Safavi Z, Fakour E, Faghihzadeh S, Ayattollahi F. Satisfaction of students from the Quality of Educational Services of Islamic Education Department of Zanjan University of Medical Sciences. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی . 2018; 5 (1) :1-14
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-160-fa.html
رستمی بهرام، صفوی سید زین العابدین، فکور احسان، فقیه زاده سقراط، آیت الهی فضل اله. رضایت‌مندی دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زنجان . راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی . 1397; 5 (1) :1-14

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-160-fa.html


چکیده:   (81 مشاهده)
مقدمه و هدف: گروه معارف از مهم‌ترین گروه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود که عملکرد آن تأثیر به سزایی در نگرش دینی دانشجویان دارد، لذا این مطالعه با هدف تعیین رضایت‌مندی دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 95-94 انجام گرفت.
روش‌ها: این مطالعه یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی و دکترای عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 95-94 بودند که حجم نمونه با استفاده از روش کوکران تعداد 315 نفر تعیین شد و به ‌صورت نمونه‌گیری طبقه‌ای وارد مطالعه گردیدند. برای جمع‌آوری داده‌ها، از پرسش‌نامه ترکیبی استفاده شد که ترکیبی از پرسش‌نامه محقق‌ساخته نگرش و رضایت‌مندی و پرسش‌نامه استاندارد سروکوال بود. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون T تک‌نمونه‌ای انجام شد.
یافته‌ها: از مجموع 283 دانشجوی شرکت‌کننده در مطالعه، 167 نفر یعنی 7/60 درصد پسر و 108 نفر یعنی 3/39 درصد دختر بودند و نیز بیشتر شرکت‌کنندگان مربوط به گروه سنی 21 تا 24 سال با مقدار 9/48 درصد بودند. نتایج آزمون T تک‌نمونه‌ای نشان داد که میانگین رضایت‌مندی کلی دانشجویان از خدمات آموزشی گروه معارف بالاتر از میانگین فرضی می‌باشد. هم‌چنین در تمامی ابعاد کیفیت خدمات رضایت‌مندی تفاوت معنی‌داری بین میانگین مشاهده شده در هر بعد با میانگین فرضی وجود داشت (97/1 < t و 001/0 = Pvalue) و در تمامی ابعاد میانگین مشاهده شده بالاتر از میانگین فرضی بود.
نتیجه‌گیری: رضایت‌مندی دانشجویان از خدمات آموزشی و اداری ارایه‌شده در گروه معارف در سطح مطلوبی قرار داشت.
 
متن کامل [PDF 665 kb]   (61 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۳/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۶/۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۳

جدول [PDF 361 KB]  (9 دریافت)
ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
Development Strategies in Medical Education by http://dsme.hums.ac.ir/ is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.