دوره 9، شماره 4 - ( زمستان 1401 )                   جلد 9 شماره 4 صفحات 7-2 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hajihosseini F. Accreditation of Medical Universities in Iran: Advantages and Disadvantages. DSME 2022; 9 (4) :2-7
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-413-fa.html
حاجی حسینی فاطمه. اعتباربخشی دانشکده‌های علوم‌پزشکی: مزایا و معایب. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1401; 9 (4) :2-7

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-413-fa.html


گروه پرستاری، دانشکده پرستاری آمل، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
چکیده:   (444 مشاهده)
چنان‌که می‌دانید اعتباربخشی دانشکده‌های علوم‌پزشکی به‌عنوان استاندارد طلایی ارتقا کیفیت آموزش پزشکی انجام می‌شود . ازآنجاکه اعتباربخشی متضمن کیفیت آموزش افرادی است که به جامعه خدمات سلامتی ارائه می‌دهند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درحقیقت اعتباربخشی مرور دوره‌ای نحوه دستیابی یک مؤسسه به استانداردها و بازبینی حرفه‌ایِ حرفه‌ها و مرور دانشگاهیِ دانشگاه‌ها است که به‌عنوان نیروی محرکه ارتقا و اثربخشی دانشگاه عمل می‌کند. هدف از اعتباربخشی، اطمینان از احراز حداقل استانداردها در ابعاد مختلف آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و ارزشیابی و ارتقا مستمر کیفیت و غیره در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است. در این فرایند، تصمیم‌گیری‌ها براساس داده‌هایی که از مقایسه با استانداردها استخراج شده‌اند، انجام می‌شود
 
متن کامل [PDF 1433 kb]   (264 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (164 مشاهده)  
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/12/14 | پذیرش: 1401/2/5 | انتشار: 1401/10/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
Development Strategies in Medical Education by http://dsme.hums.ac.ir/ is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.