دوره 6، شماره 1 - ( بهار- تابستان 1398 )                   جلد 6 شماره 1 صفحات 12-21 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Roshankhah S, Najafpour H, Bakhtiari M, Salahshoor M R, Najafpour A. Students' Satisfaction with website updating at Kermanshah University of Medical Sciences in 2017. DSME. 2019; 6 (1) :12-21
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-199-fa.html
روشنخواه شیوا، نجف پور هدا، بختیاری میترا، سلحشور محمدرضا، نجف پور علی. میزان رضایت‌مندی دانشجویان از بهروز بودن وب ‌سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 1396. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1398; 6 (1) :12-21

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-199-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
چکیده:   (718 مشاهده)
مقدمه و هدف: رسالت وب ‌سایت‌های دانشگاهی ارایه خدمات به کاربران و طراحی کارآمد محتوای اطلاعاتی است که حاوی اطلاعاتی ارزنده برای اساتید، دانشجویان و سایر کاربران می‌باشد. بنابراین این مطالعه با هدف تعیین بررسی میزان رضایت‌مندی دانشجویان از به‌روز بودن وب ‌سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد.
روش‌ها: در یک مطالعه توصیفی، شش وب ‌سایت دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده‌های (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی و پرستاری، بهداشت و پیراپزشکی) در کرمانشاه از نظر به‌روز بودن با هم مقایسه شدند، همچنین تعداد 650 دانشجو به صورت تصادفی انتخاب شدند و از نظر میزان رضایت‌مندی از وب‌ سایت‌های دانشگاه مورد پرسش قرار گرفتند، ارزیابی وب‌ سایت‌ها از طریق آنالیز محتوا صورت گرفت و برای تعیین رضایت دانشجویان از به‌روز بودن وب ‌سایت‌ها از آزمون‌های T-Test مستقل و آنالیز واریانس با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد.
یافته‌ها: در این پژوهش در کل 28عنوان اقلام اطلاعاتی موجود در شش وب ‌سایت مورد مطالعه، استخراج شده و در شش گروه اطلاعات اساتید، محتوای اطلاعاتی عملکرد گروه، محتوای اطلاعاتی رشته، محتوای آموزشی و پژوهشی طبقه ‌بندی شدند. میزان رضایت دانشجویان دانشگاه از عناصر اطلاعاتی مانند اطلاعات اساتید و محتوای اطلاعاتی گروه در حد متوسط و از اطلاعات پژوهشی رضایت کمتری دارند (05/0>p).
نتیجه‌گیری: به کارگیری شاخص‌های استاندارد در طراحی صفحات وب ‌سایت دانشگاه‌ها و به‌روزرسانی آن، موفقیت در امر جست‌و جوی اعضای هیأت علمی، افزایش ظرفیت محتوای وب‌ سایت و صرفه‌جویی در وقت کاربران نقش مهمی دارد. لذا نیاز است مدیران در این زمینه اقدامات لازم را برای بهبود کیفیت امور انجام دهند.
واژه‌های کلیدی: اینترنت، دانشگاه ها، طبقه بندی
متن کامل [PDF 715 kb]   (179 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۱ | پذیرش: ۱۳۹۷/۳/۲ | انتشار: ۱۳۹۷/۹/۷

جدول [PDF 193 KB]  (25 دریافت)
فهرست منابع
1. Rahnavardahan F, Mohammadi Zanjirani D. Evaluating the evolutionary stages of e-government in Iran. Journal of Humanities and Social Sciences Research 2007; 7 (27): 63 – 80. [In Persian].
2. ink D, Nyaga C. Evaluating web site quality: the value of a multi paradigm approach, Benchmarking: an International Journal 2009; 16(2): 259-261.
3. 3. Farhadipour M., amidani H., Chelsea H. Providing educational and research services in line with e-government: the role of websites of medical universities of Iran. Journal of Medical Education 2011; 1 (13): 18-28. [In Persian].
4. 4. Farajpahlou A, Saberi M. Structural and content attributes in designing Iranian university libraries’ websites from the perspective of Website users and developers. Research on Information Scienc & Public Libraries 2009; 14(4): 107-26. [In Persian]
5. 5. Aminpour F, Atraj Z. Ranking of websites of medical universities of Iran type. Journal of Health Information Management 2010; 7 (1): 94-102. [In Persian].
6. 6. Ahmadian L, van Engen-Verheul M, Bakhshi-Raiez F, Peek N, Cornet R, de Keizer NF. The role of standardized data and terminological systems in computerized clinical decision support systems: literature review and survey. Int J Med Inform 2011; 80(2): 81-93. [In Persian]
7. 7. Abedi S, Khajouei R, Ahmadian L, Kaveh S. Information content of the website of the management and health information technology departments of the medical sciences universities of Iran 2014; 11 (4): 392-398. [In Persian].
8. 8. Mich L, Franch M, GaioL. Evaluating and designing Web site quality, Multimedia, IEEE 2003; 10(1): 34-43.
9. 9. Farhadi A, Amiri M, Karami S, Safipour A. Evaluation and comparison of websites of faculties of Hamedan University of Medical Sciences based on webometric indices in 2014. Journal of Applied Sciences 2014; 13 (3): 31-39. [In Persian].
10. 10. Asnafi A. [Designing free portal for Shahid Chamran University electronic journal, in base of under graduate students' overviews] [M.A. Thesis]. Ahvaz: Shahid Chamran University 2004; [In Persian].
11. 11. Liu C, Arentt KP. Exploring the factors associated with Web site success in the context of electronic commerce, Information and Management 2000; 38: 23-33.
12. 12. Purdadeh Sanghteh M, Fahimnia F. Student Satisfaction Survey of Graduate Students at Tehran University Faculty of Engineering Campus from a specialized information base available on the University of Tehran website. Library Journal 2009; 43 (50): 11-28. [In Persian].
13. 13. Dolani A, Hosseini Nasab D. Presenting a suitable model for the website of Tabriz University of Medical Sciences through the content and structure analysis of the websites of American universities with the help of experts. Health Management Magazine 2009;12 (35): 41-48. [In Persian]
14. 14. Alidousti M, Raissi M, Tavasoli A, Imannezad M, Ashrafi-Hafez F, khorshidy A. Student Satisfaction Satisfaction from Computer Centers in Shahrekord University of Medical Sciences in 2011. Scientific Journal of Ilam University of Medical Sciences 2011; 21 (5): 14-19. [In Persian].
15. 15. Hosseni V, Fathian A. Evaluation of factors affecting user’s satisfaction with the service information section. J Med Sci 2008; 12; 95-118. [In Persian].

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
Development Strategies in Medical Education by http://dsme.hums.ac.ir/ is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.