دوره 10، شماره 2 - ( تابستان 1402 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 139-128 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: تاییدیه‎ ‎اخلاقی:‏این‎ ‎مقاله‎ ‎برگرفته‎ ‎از‎ ‎
Ethics code: تاییدیه‎ ‎اخلاقی:‏این‎ ‎مقاله‎ ‎برگرفته‎ ‎از‎ ‎


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hosseini R, Farzami S. Prioritization of Nursing Staff Training ‎Methods in Hospitals: A Case Study of Ibn Sina Hospital in Delfan County, Lorestan Province, Iran. DSME 2023; 10 (2) :128-139
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-433-fa.html
حسینی روح اله، فرزامی ثمین. بهینه‌یابی راهبرد آموزش کادر پرستاری در سامانه‌های بهداشت و درمان. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1402; 10 (2) :128-139

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-433-fa.html


گروه مدیریت، دانشکده مدیریت اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
چکیده:   (780 مشاهده)
مقدمه آموزش صحیح کادر پرستاری ضمن اینکه در سطح بیمارستان باعث ارتقای دانش و عملکرد پرستاران می‌‌شود، زمینه‌ شکوفایی، رشد و  توسعه توانمندی و خلاقیت کادر پرستاری برای خدمات با‌کیفیت و مناسب‌تر را نیز فراهم می‌‌کند. بنابراین هدف از مطالعه حاضر  ارزیابی راهبردهای آموزش کادر پرستاری در بیمارستان ابن‌سینای شهرستان دلفان است.‏
روش ها این مطالعه ازلحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی‌تحلیلی است. جامعه آماری این مطالعه کلیه خبرگان از کادر پرستاری شاغل در بیمارستان ابن‌سینای شهرستان دلفان بود. 21 نفر از کادر پرستاران خبره بیمارستان ابن‌سینای شهرستان دلفان با استفاده از روش نمونه‌گیری انتخابی و گلوله برفی انتخاب شدند. تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات با استفاده از تکنیک تکسونومی انجام شده است. 
یافته ها براساس یافته­‌ها در بین راهبردهای آموزشی کادر پرستاری، راهبرد آموزش گروهی (0/370=CI) در رتبه اول، آموزش سخنرانی (0/275=CI) در رتبه دوم، آموزش کامپیوتری (0/339=CI) در رتبه سوم، قرار دارد.‏
نتیجه گیری راهبرد آموزش گروهی مؤثرترین راهبرد آموزش کادر پرستاری مطرح شد، زیرا در این راهبرد گروهی تعداد نفرات زیادی در تعامل با هم قرار می‌گیرند و در یادگیری یکدیگر نیز تأثیر بسزایی دارند. به مدیران عالی بیمارستان پیشنهاد می‌­شود راهبرد آموزش گروهی را در طراحی گروه‌­های 8 تا 12 نفره از پرستاران مورد توجه قرار دهند و بستر را برای پیاده شدن آن فراهم کنند.‏
واژه‌های کلیدی: راهبرد، آموزش، پرستار
متن کامل [PDF 4229 kb]   (377 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (383 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/10/9 | پذیرش: 1402/11/23 | انتشار: 1402/4/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License