دوره 3، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1395 )                   جلد 3 شماره 2 صفحات 1-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akbari Z. The study of English Educational Needs of Students Studying in Isfahan University of Medical Sciences: Students' perspective. DSME. 2016; 3 (2) :1-13
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-99-fa.html
اکبری زهرا. بررسی نیازهای آموزشی زبان انگلیسی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1395; 3 (2) :1-13

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-99-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
چکیده:   (1798 مشاهده)

چکیده

مقدمه و هدف: نیاز به یک زبان بین‌المللی  بخصوص زبان انگلیسی سبب افزایش تقاضا برای یادگیری این زبان شده است. این مطالعه با هدف بررسی نیازهای آموزشی زبان انگلیسی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان انجام شد..

روش‌هادر این پژوهش توصیفی پیمایشی ، جامعه پژوهش شامل دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (82 نفر) که واحدهای زبان خود را گذرانده بودند و هم چنین فارغ التحصیلان رشته‌ها ی این دانشکده (32 نفر) که در محیط کار مشغول بودند و هر دو  گروه‌ به طور تصادفی وارد پژوهش شدند. روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از تایید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌ها با روش آمار توصیفی و استنباطی انجام شد.

یافته‌ها: مطابق با یافته‌های پژوهش میانگین نمره نیاز آموزشی از دیدگاه دانشجویان (10.6±71.8) بطور معنی‌داری بیشتر از شاغلین (9.3±59.7) بود (001/0PValue<). نیاز به زبان انگلیسی در یادگیری از لحاظ آماری متوسط به بالا اعلام شد. هم‌چنین بین رشته‌تحصیلی دانشجویان و نیاز آموزشی زبان انگلیسی آنها رابطه معنی‌دار وجود داشت (004/0 PValue=).

نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان داد نیازهای آموزشی زبان انگلیسی دانشجویان و شاغلین تا حدودی با هم مطابقت داشتند. نیازهای واقعی دانشجویان به زبان انگلیسی تنها محدود به مهارت خواندن نشد و مهارت‌های شنیداری ، گفتاری و نوشتاری نیز از اهمیت خاصی برخوردار بودند.

متن کامل [PDF 308 kb]   (1683 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۱/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۵/۷/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۱

Tables [PDF 205 KB]  (42 دریافت)
فهرست منابع
1. 1. Najafi M, Najafi M, Keshmiri F. The gap between educational needs and teaching strategies of Ph.D students in Tehran University of Medical Sciences. Razi Journal of Medical Science 2014; 21 (118): 33-41. [ In Persian]
2. 2. Yarmohammadian MH, Bahrami S; AbariForooghi AA. Need assessment of appropriate and hygienic patterns of professionals. Iranian Journal of education in medical sciences 2003; 9:71-90. [In Persian]
3. 3. Zareeean Jahromi A, Ahmadi F. Need assessment of learning in nursing BSc course: a qualitative study. Iranian Journal of Medical Education2005; 5(2): 96-98. [ In Persian]
4. 4. Gibson JM. Using the Delphi technique to identify the content and context of nurses' continuing professional development needs. J Clin Nurs 1998; 7(5): 451-9.
5. 5. Hajirostamloo Gh. An overview of the evolutions in the study of teaching English for specific purpose. Mesbah Journal 2005; 58: 63-74. [ In Persian]
6. 6. Ataei M. Teaching English for specific purpose to university students in Iran: an incompatible experience in educational planning. Journal of Faculty of Literature and Humanities 2001; 9 (33): 17-34. [ In Persian]
7. 7. Ghotbiravandi MR, Khanjani N, Saber M, Dolatshahi Sh. The Study of the students' expectations in Kerman University of Medical Sciences from learning English for specific purpose. Strides in development of medical education 2013;10 (4): 450-8. [ In Persian]
8. 8. Maleki A, Kazemi M. Evaluation of a book of Medicine based on assessment of students' needs. Journal of education development in Zanjan Medical Sciences 2011; 3 (5): 49-55. [ In Persian]
9. 9. Maleki A, Kazemi M. Evaluating an ESP book for medical students based on assessment of their needs. Journal of Medical Education Development 2010; 3 (5): 49-55. [ In Persian]
10. Jackson K, Lower CL, Rudman W J. The crossroads between workforce and education. Perspect Health Inf Manag 2016; 13(Spring): 1g.
11. Yu S, Churyk NT, Chang A. Are Students Ready for Their Future Accounting Careers? Insights from Observed Perception Gaps among Employers, Interns, and Alumni. Global perspectives on accounting education 2013; 10: 1-13.
12. Rao M. Enhancing Employability in Engineering and Management Students through Soft Skills. Industrial and Commercial Training 2014; 46 (1):42–8.
13. 13. Widdowson HG. Learning Purpose and Language Use. Oxford: Oxford University Press; 1983.
14. 14. Jordan RR. English for Academic Purposes: A Guide and Resource Book for Teachers. Cambridge: Cambridge University Press; 1997.
15. 15. Spack R. Initiating ESL students into the academic discourse community: how far should we go? TESOL Quarterly 1988; 22(1): 29-5.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
Development Strategies in Medical Education by http://dsme.hums.ac.ir/ is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.