دوره 10، شماره 2 - ( تابستان 1402 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 99-94 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: NO APPLICABLE
Ethics code: NO APPLICABLE


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Araghian Mojarad F, Bagheri-Nesami M. The Necessity of Considering the Generational Gap in Nursing Education Curricula: A Letter to the Editor. DSME 2023; 10 (2) :94-99
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-425-fa.html
عراقیان مجرد فرشته، باقری نسامی معصومه. ضرورت نگاه به شکاف بین‌نسلی در برنامه‌های درسی آموزش پرستاری. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1402; 10 (2) :94-99

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-425-fa.html


مرکز تحقیقات طب سنتی و مکمل، مؤسسه ترک اعتیاد، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
چکیده:   (1033 مشاهده)
شکاف نسلی به‌عنوان یکی از رایج‌ترین پدیده‌های اجتماعی، به معنای اختلاف میان نسل‌هاست. شکاف نسلی، اختلاف واضح روانی، اجتماعی و فرهنگی و اختلاف معنادار در بصیرت و آگاهی، باورها، تصورات، انتظارات، جهت‌گیری‌های ارزشی و الگوهای رفتاری 2 نسل در یک جامعه را مورد توجه قرار می‌دهد. در فرهنگ آکسفورد، این مفهوم به‌عنوان اختلافی در نگرش و رفتار جوانان و افراد سالمندتر تعریف شده است که موجب عدم فهم متقابل آنان از یکدیگر می‌شود و فرهنگ وبستر نیز آن را به‌عنوان اختلافی گسترده در خصلت‌ها و نگرش‌های میان نسل‌ها تعریف کرده است.
واژه‌های کلیدی: شکاف های نسلی، آموزش، پرستاری
متن کامل [PDF 1145 kb]   (443 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (448 مشاهده)  
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/2/6 | پذیرش: 1402/3/10 | انتشار: 1402/4/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License