دوره 5، شماره 1 - ( بهار- تابستان 1397 )                   جلد 5 شماره 1 صفحات 15-24 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sahaghi H. Relationship between mental Health and Happiness with Academic Achievement in students of Jondishapour of Ahvaz. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی . 2018; 5 (1) :15-24
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-151-fa.html
سحاقی حکیم. بررسی رابطه سلامت روان و شادکامی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی . 1397; 5 (1) :15-24

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-151-fa.html


چکیده:   (871 مشاهده)

چکیده

هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه سلامت روان و شادکامی  با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز بود. پژوهش از نوع همبستگی و پیش بینی می­باشد.

روش: جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودند که از بین آن­ها 200 نفر با روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده­ها با استفاده از پرسشنامه سلامت عمومی فرم 28 سوالی (GHQ-28) و  شادکامی آکسفورد جمع­آوری و با استفاده از ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون  به کمک نرم افزار آماری  21-spss مورد تحلیل قرار گرفتند.

یافته­ ها:  نتایج نشان داد که بین سلامت روان و پیشرفت تحصیلی و نیز بین شادکامی و پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت معناداری وجود دارد. از سویی دیگر نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که متغیرهای پیش بین، متغیر ملاک را به طور معناداری تبیین می کنند.

نتیجه­ گیری: پیشنهاد می گردد آموزش هایی در جهت آموزش بهداشت روانی در جهت بهبود سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان داده شود.

متن کامل [PDF 448 kb]   (220 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۱/۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۶/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
Development Strategies in Medical Education by http://dsme.hums.ac.ir/ is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.