دوره 12، شماره 2 - ( تابستان 1404 )                   جلد 12 شماره 2 صفحات 224-215 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: --
Ethics code: ---


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Deylami M, Raad H, Zarei T, Sayadinia M, Razavi B B M, Mehrpour S et al . Stroke GPT: a spoken artificial intelligence for the evidence review of stroke prevention and acute care. DSME 2025; 12 (2) :215-224
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-484-fa.html
دیلمی منصور، راد هانیه، زارعی طیبه، صیادی نیا مهرداد، رضوی بی بی منا، مهرپور سمیه و همکاران.. هوش مصنوعی سخنگو برای مرور شواهد پیشگیری و مراقبت های حاد سکته مغزی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1404; 12 (2) :215-224

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-484-fa.html


دانشیار گروه طب اورژانس، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایران.
چکیده:   (2035 مشاهده)
هدف: این مطالعه به‌کارگیری مدل‌های هوش مصنوعی زبانی بزرگ را با هدف ایجاد یک رابط کاربرپسند برای بررسی شواهد معتبر در زمینه پیشگیری و مراقبت از سکته مغزی دنبال کرد.
منابع اطلاعات یا داده ها: مرور حاضر بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ صورت گرفت که تمرکز آن بر روی مرورهای عمومی از پایگاه‌های داده‌ای مانند PubMed و Cochrane Library بود. مقالات جمع‌آوری‌شده به‌ منظور طراحی یک ربات چت بر اساس مدل meta-llama/Meta-Llama استفاده شدند. برای تضمین دقت و ارتباط بهتر پاسخ‌ها، مراحل پیش پردازش خاصی انجام شد. تنها راهنماها و مطالعات مروری چتری که خود مبتنی بر مرور سیستماتیک بودند در این پایگاه داده وارد شدند.
روش هـای انتخـابی برای مطالعـه: این مدل، که به‌صورت تعبیه شده در یک وب‌سایت در دسترس قرار گرفته، از داده‌های بیش از ۱۰۰۰ مطالعه خلاصه‌شده در ۲۲۸ مرور سیستماتیک استفاده می‌کند و اطلاعات بیش از ۱ میلیون بیمار را در بر می‌گیرد. هدف این ربات چت ارائه پاسخ‌هایی مبتنی بر شواهد به پرسش‌ها است و توانایی آن در حفظ تمرکز بر روی داده‌های آموزشی، بدون انحراف به موضوعات نامرتبط، جالب توجه است.
نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که این مدل می‌تواند پاسخ‌های مفصل‌تری نسبت به رابط‌های استاندارد مانند ChatGPT ارائه دهد. البته، این مدل فعلاً محدود به زبان انگلیسی است.

 
متن کامل [PDF 945 kb]   (53 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/11/30 | پذیرش: 1404/6/23 | انتشار: 1404/4/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License