Journal archive for Google Scholar Robot!

Development Strategies in Medical Education

راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی



Volume 8, Number 4 (2021-12)


Emotional intelligence ،depression and stress in students of Birjand University of Medical Sciences
بررسی میزان هوش هیجانی، افسردگی و استرس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A training course of organ donation following brain death: A quasi-experimental study of knowledge, attitude and practice of healthcare staff in Hormozgan
دوره آموزشی اهدای اعضای پیوندی افراد مرگ مغزی: یک مطالعه نیمه‌تجربی آگاهی، نگرش و عملکرد کادر درمانی استان هرمزگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of nursing students' satisfaction with teaching through flipped classroom method during internship at Hamadan University of Medical Sciences: A short article
میزان رضایت دانشجویان پرستاری از روش تدریس کلاس وارونه در کارآموزی دانشکده پرستاری مامایی همدان: مقاله کوتاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the factors creating a gap between theoretical knowledge and clinical practice from the viewpoint of students of Jiroft University of Medical Sciences: A descriptive cross-sectional study
عوامل ایجاد فاصله بین دانش نظری با عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: یک مطالعه توصیفی- مقطعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Challenges and opportunities of virtual education: A look at the lived experience of faculty members and students of Dezful University of Medical Sciences in the corona pandemic
چالش‌ها و فرصت‌های آموزش مجازی: نگاهی به تجربه زیسته اعضای هیأت‌ علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پاندمی کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Needs assessment in medical education with emphasis on outcome-based education: Systematic review
نیازسنجی در آموزش پزشکی با تأکید بر آموزش مبتنی بر پیامد: مرور سیستماتیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality assessment of clinical rounds at Kashan University of Medical Sciences based on clinical education standards
ارزیابی وضعیت کیفی راند های بالینی دانشگاه علوم پزشکی کاشان براساس استانداردهای آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Midwifery students' viewpoint about the effect of feedback provided by instructors on improving the level of education in the clinical skills center
دیدگاه دانشجویان مامایی در خصوص تأثیر بازخورد مربی بر ارتقاء سطح آموزش در مرکز مهارتهای بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles