دوره 12، شماره 1 - ( بهار 1404 )                   جلد 12 شماره 1 صفحات 104-93 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: IR.MAZUMS.RIB.REC.1402.056
Ethics code: IR.MAZUMS.RIB.REC.1402.056


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadnezhad S, Pourgholi M, Naderi-Behdani F. Investigating the application of study and learning strategies for medical students of Ramsar Campus in 2023. DSME 2025; 12 (1) :93-104
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-480-fa.html
احمدنژاد سمیه، پورقلی مرضیه، نادری بهدانی فهیمه، حسین پور ریحانه. بررسی میزان به کارگیری راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان پزشکی پردیس خودگردان رامسر در سال 1402. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1404; 12 (1) :93-104

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-480-fa.html


گروه داروسازی بالینی، پردیس خودگردان رامسر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رامسر، ایران.
چکیده:   (1584 مشاهده)
هدف: رابطه مثبت بین استفاده از راهبرد های مطالعه و یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشگاه در برخی مطالعات نشان داده شده است. بنابراین هدف از مطالعه حاضر بررسی میزان به کارگیری راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان پزشکی پردیس خودگردان رامسر در سال 1402، می باشد.
روش ها: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی 156 نفر از دانشجویان پزشکی پردیس خودگردان رامسر در سال 1402 وارد مطالعه شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات در این مطالعه شامل دو پرسشنامه؛ اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه بکارگیری راهبردهای مطالعه و پرسشنامه یادگیری دانشجویان می باشد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 21 و استفاده از آمارهای توصیفی و آزمون‌های آماری استنباطی در سطح معنی داری P<0.05 صورت گرفت.
یافته ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که میانگین سنی دانشجویان 44/2±94/22 سال بود. میانگین نمرات در حیطه ی انتخاب ایده های اصلی 55/4±33/26 ، در حیطه راهبردهای آزمون 47/4±54/27 ، در حیطه پردازش اطلاعات 38/4±53/27 ، در حیطه اضطراب 71/5±82/25، در حیطه نگرش 12/5±79/25 ، در حیطه  انگیزش64/4±98/27 ، در حیطه مدیریت 09/5±89/25، در حیطه خودآزمایی36/5±50/27 ، در حیطه راهنمای مطالعه 30/4±26 و در حیطه تمرکز 65/5±48/27 ، بود. بیشترین نمره دانشجویان در حیطه ی انگیزش و کمترین نمره در حیطه ی خودآزمایی بود. نتایج آزمون آماری همبستگی پیرسون نشان داد که بین سن و هیچ کدام از متغییر های مورد بررسی همبستگی معناداری وجود ندارد(P>0.05).
نتیجه گیری:  نتایج مطالعه حاضر نشان داد که توانایی دانشجویان پردیس رامسر در حیطه های مختلف یادگیری در راستای تحقیقات پیشین بر روی سایر دانشجویان علوم پزشکی قرار دارد و همچنین دانشجویان پزشکی پردیس رامسر به طور کلی در حیطه های مختلف یادگیری نمره ی قابل قبولی کسب کرده اند.


 
متن کامل [PDF 670 kb]   (93 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/7/7 | پذیرش: 1404/1/20 | انتشار: 1404/3/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License