مقالات در انتظار انتشار 1404                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: IR.MAZUMS.RIB.REC.1402.056
Ethics code: IR.MAZUMS.RIB.REC.1402.056

XML English Abstract Print


گروه داروسازی بالینی، پردیس خودگردان رامسر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رامسر، ایران.
چکیده:   (696 مشاهده)
مقدمه: رابطه مثبت بین استفاده از راهبرد های مطالعه و یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشگاه در برخی مطالعات نشان داده شده است.
روش کار: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی 156 نفر از دانشجویان پزشکی پردیس خودگردان رامسر در سال 1402 وارد مطالعه شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات در این مطالعه شامل دو پرسشنامه؛ اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه بکارگیری راهبردهای مطالعه و پرسشنامه یادگیری دانشجویان می باشد.
نتایج: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که میانگین سنی دانشجویان 44/2±94/22 سال بود. میانگین نمرات در حیطه ی انتخاب ایده های اصلی 55/4±33/26 ، در حیطه راهبردهای آزمون 47/4±54/27 ، در حیطه پردازش اطلاعات 38/4±53/27 ، در حیطه اضطراب 71/5±82/25، در حیطه نگرش 12/5±79/25 ، در حیطه  انگیزش64/4±98/27 ، در حیطه مدیریت 09/5±89/25، در حیطه خودآزمایی36/5±50/27 ، در حیطه راهنمای مطالعه 30/4±26 و در حیطه تمرکز 65/5±48/27 ، بود. بیشترین نمره دانشجویان در حیطه ی انگیزش و کمترین نمره در حیطه ی خودآزمایی بود.
نتیجه گیری:  نتایج مطالعه حاضر نشان داد که توانایی دانشجویان پردیس رامسر در حیطه های مختلف یادگیری در راستای تحقیقات پیشین بر روی سایر دانشجویان علوم پزشکی قرار دارد و همچنین دانشجویان پزشکی پردیس رامسر به طور کلی در حیطه های مختلف یادگیری نمره ی قابل قبولی کسب کرده اند.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/7/7 | پذیرش: 1403/8/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License