tohidi S, karimimoonaghi H, Shayan A, Khalili Z, ahmadinia H. Evaluation of nursing Students' Satisfaction from Teaching by Flipped class In internship at at Hamadan University of Medical Sciences: A Short Article. DSME. 2021; 8 (4)
URL:
http://dsme.hums.ac.ir/article-1-271-fa.html
توحیدی شهین، کریمی مونقی حسین، شایان آرزو، خلیلی زهرا، احمدی نیا حسن. بررسی میزان رضایت دانشجویان پرستاری از روش تدریس کلاس وارونه در کاراموزی دانشکده پرستاری مامایی همدان: مقاله کوتاه. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1400; 8 (4)
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-271-fa.html
دانشگاه علوم پزشکی لرستان- دانشکده پرستاری پلدختر
چکیده: (270 مشاهده)
سابقه و هدف: آموزش عالی نقش ارزنده ای در پیشرفت جوامع دارد و دانشجویان مهمترین مخاطبان در آموزش عالی هستند بررسی رضایت دانشجویان باعث انطباق ساختار دانشگاه بر اساس نیازسنجی دانشجویان می شود. مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان رضایت دانشجویان پرستاری از روش تدریس کلاس وارونه در کاراموزی انجام شد.
مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی در سال 1396 با شرکت 40 دانشجوی پرستاری با نمونه گیری در دسترس در دانشکده پرستاری مامایی همدان انجام شد. ابزار مطالعه فرم اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه پژوهشگر ساخته رضایت از روش تدریس در کاراموزی بود. اجرای کلاس وارونه در کاراموزی شامل تهیه مواد آموزشی توسط مدرس و ایجاد فرصت مطالعه در منزل و پرسش و پاسخ در کلاس حضوری بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 16 و آزمون های آماری توصیفی تحلیل شد.
یافته ها: میانگین رضایت دانشجویان از روش تدریس به روش کلاس وارونه (71/1±56/35 Min ±SD:) با حداقل نمره 30 و حداکثر نمره 38 بود. 100 درصد دانشجویان اعلام کردند اضطراب کمتری را در کلاس وارونه نسبت به روش تدریس معمول در کاراموزی تجربه کرده اند.100 درصد دانشجویان روش کلاس وارونه را به روش تدریس معمول ترجیح می دادند.
نتیجه گیری: مشارکت دانشجویان در یادگیری باعث افزایش رضایت از روش تدریس می شود. پیشنهاد می شود روش کلاس وارونه بیش از پیش در کاراموزی استفاده شود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/8/17 | پذیرش: 1400/10/10 | انتشار: 1400/10/10