مقالات در انتظار انتشار 1404                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: IR.SMUMS.REC.1402.024
Ethics code: IR.SMUMS.REC.1402.024

XML English Abstract Print


تهران، ایران
چکیده:   (57 مشاهده)
ارزشیابی های اصولی تاثیر مستقیم در بهبود فرایند آموزشی و دستیابی به اهداف آموزشی در دوره کار آموزی دارد. هدف از این مطالعه اجرای آزمون ارزیابی مهارت های عملی در دوره کارآموزی در عرصه دانشجویان فناوری اطلاعات سلامت بوده است.
روش کار: این مطالعه به روش توصیفی- مقطعی عملکرد 59 دانشجوی فناوری اطلاعات سلامت در دوره کارآموزی در عرصه، که به روش سرشماری و در طی سه سال متوالی وارد مطالعه شدند، در6 ایستگاه تعیین شده در بخش های اداری بیمارستان با استفاده از چک لیست­های محقق ساخته موررد سنجش قرار گرفت. مجموع نمرات ایستگاه­ها 20  نمره بود، نمرات به سه سطح خیلی ضعیف (5-0) ضعیف(10-6)، متوسط(15-11) و خوب(20-16) تقسیم شد. تحلیل داده ها توسط نرم افزارSPSS  ورژن 21  و آمارهای توصیفی و استنباطی انجام شد.
نتایج: از بین آزمون دهندگان (دانشجویان) 8/72 درصد زن و بقیه مرد بودند. بیشترین شرکت کنندگان هیئت علمی به عنوان آزمون گیرنده زن بودند. میانگین نمره دانشجویان 53/17 از 20 بود که در حد خوب ارزیابی شد (حداقل نمره 12 و حداکثر 20) بود. بیشترین نمره مربوط به پذیرش و کمترین نمره مربوط به بیمه وآمار بود.
نتیجه گیری: آزمون ارزیابی مهارت های عملی دوره کارآموزی مانند آزمون آسکی، امکان ارزیابی مهارت های حرفه ای و شایستگی‌های دانشجویان را با معیارهای عینی فراهم می‌کند. این آزمون می تواند به عنوان مکمل سایر روش‌های ارزیابی در دوره کارآموزی در عرصه باشد با توجه به عینی بودن و ارائه بازخورد به دانشجویان در مورد عملکردشان می‌تواند آموزش‌های با تأثیر بالا را برای دانشجویان فراهم کند.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/7/22 | پذیرش: 1404/9/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.