دوره 10، شماره 3 - ( پاییز 1402 )                   جلد 10 شماره 3 صفحات 247-238 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shirzadeh S, Amini N, Dianat M, Shakurnia A, Dianat M. Knowledge and Attitude of Medical Students Towards Online Learning of Physiology in Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences During the COVID-19 Pandemic. DSME 2023; 10 (3) :238-247
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-431-fa.html
شیرزاده سمانه، امینی نگین، دیانت مهین، شکورنیا عبدالحسین، دیانت محمد. دانش و نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به آموزش مجازی درس فیزیولوژی در دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1402; 10 (3) :238-247

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-431-fa.html


گروه فیزیولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.
چکیده:   (335 مشاهده)
مقدمه همه گیری کووید ـ 19 باعث تغییر ناگهانی به سمت پذیرش انحصاری آموزش آنلاین شد و منبع اصلی آموزش پزشکی را تشکیل داد. بنابراین هدف از این مطالعه بررسی دانش و نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به آموزش مجازی درس فیزیولوژی در دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز بود. 
روش ها پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی‌تحلیلی بود که در سال تحصیلی 1400 انجام شد. جامعه مورد‌نظر شامل دانشجویان پزشکی دانشکده پزشکی ترم2 تا 4 بودند. ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات شامل سن، جنسیت و یک پرسش‌نامه محقق‌ساخته بود. شاخص روایی محتوای پرسش‌نامه محاسبه شد که ضرایب برای هر یک از سؤالات از 0/80 تا 1 بود. پایایی پرسش‌نامه به روش آلفای کرونباخ 0/937 بود. 
یافته ها 92 نفر (52/3 درصد)از جمعیت مورد‌مطالعه زن و 84 نفر (47/7 درصد)مرد بودند. دانش و نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به آموزش مجازی فیزیولوژی نسبتاً مطلوب و مثبت بود. به ترتیب میانگین نمره 0/81±3/51 و 1/07±4/23 بود. میانگین دانش دانشجویان پزشکی در زنان 338 و مردان 3/65 بود که نشان‌دهنده اختلاف معنی‌دار بین گروه‌های مرد و زن است. علاوه‌بر‌این میانگین نگرش در زنان برابر 4/11 و در مردان برابر 4/36 بود و اختلاف معنی‌دار نبود. 
نتیجه گیری دیدگاه دانشجویان نسبت به دانش و نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به آموزش مجازی درس فیزیولوژی در دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز در اپیدمی کووید ـ 19 در حد نسبتاً مطلوب برآورد شده است. نتایج این مطالعه می‌تواند در موقعیت‌های بحرانی مانند کووید ـ 19 در آینده استفاده شود.
واژه‌های کلیدی: دانشجویان، فیزیولوژی، آموزش، دانش، نگرش
متن کامل [PDF 4592 kb]   (156 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (77 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/1/29 | پذیرش: 1402/2/13 | انتشار: 1403/7/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License