Shirzadeh S, Amini N, Dianat M, Shakurnia A, Dianat M. Knowledge and Attitude of Medical Students Towards Online Learning of Physiology in Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences During the COVID-19 Pandemic. DSME 2023; 10 (3) :238-247
URL:
http://dsme.hums.ac.ir/article-1-431-fa.html
شیرزاده سمانه، امینی نگین، دیانت مهین، شکورنیا عبدالحسین، دیانت محمد. دانش و نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به آموزش مجازی درس فیزیولوژی در دانشگاه علومپزشکی جندی شاپور اهواز. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1402; 10 (3) :238-247
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-431-fa.html
گروه فیزیولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علومپزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.
چکیده: (335 مشاهده)
مقدمه همه گیری کووید ـ 19 باعث تغییر ناگهانی به سمت پذیرش انحصاری آموزش آنلاین شد و منبع اصلی آموزش پزشکی را تشکیل داد. بنابراین هدف از این مطالعه بررسی دانش و نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به آموزش مجازی درس فیزیولوژی در دانشگاه علومپزشکی جندی شاپور اهواز بود.
روش ها پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفیتحلیلی بود که در سال تحصیلی 1400 انجام شد. جامعه موردنظر شامل دانشجویان پزشکی دانشکده پزشکی ترم2 تا 4 بودند. ابزارهای جمعآوری اطلاعات شامل سن، جنسیت و یک پرسشنامه محققساخته بود. شاخص روایی محتوای پرسشنامه محاسبه شد که ضرایب برای هر یک از سؤالات از 0/80 تا 1 بود. پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ 0/937 بود.
یافته ها 92 نفر (52/3 درصد)از جمعیت موردمطالعه زن و 84 نفر (47/7 درصد)مرد بودند. دانش و نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به آموزش مجازی فیزیولوژی نسبتاً مطلوب و مثبت بود. به ترتیب میانگین نمره 0/81±3/51 و 1/07±4/23 بود. میانگین دانش دانشجویان پزشکی در زنان 338 و مردان 3/65 بود که نشاندهنده اختلاف معنیدار بین گروههای مرد و زن است. علاوهبراین میانگین نگرش در زنان برابر 4/11 و در مردان برابر 4/36 بود و اختلاف معنیدار نبود.
نتیجه گیری دیدگاه دانشجویان نسبت به دانش و نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به آموزش مجازی درس فیزیولوژی در دانشگاه علومپزشکی جندی شاپور اهواز در اپیدمی کووید ـ 19 در حد نسبتاً مطلوب برآورد شده است. نتایج این مطالعه میتواند در موقعیتهای بحرانی مانند کووید ـ 19 در آینده استفاده شود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/1/29 | پذیرش: 1402/2/13 | انتشار: 1403/7/9