مقالات در انتظار انتشار 1404                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: ۴۰۲۰۰۰۱۸۸
Ethics code: IR.JUMS.REC.1403.035

XML English Abstract Print


دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جهرم، ایران.
چکیده:   (28 مشاهده)
مقدمه: محیط آموزشی یک مجموعه پیچیده است، که اهمیت زیادی در تحصیل دانشجویان، به‌ویژه در زندگی حرفه ای آینده آنان دارد. فراهم کردن یک محیط آموزشی خوب، برای یادگیری موثر ضروری است. این مطالعه با هدف بررسی درک اساتید دانشگاه علوم پزشکی جهرم از محیط آموزش بالینی در سال 1403 انجام شد.
روش کار: این مطالعه توصیفی مقطعی بر روی 92 نفر از اساتید بالینی دانشکده های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال 1404 انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه شامل دو پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه AMEET می باشد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 21 و آمارهای توصیفی و آزمون های آماری استنباطی در سطح معنی داری P<0.05 انجام شد.
نتایج: میانگین نمره کل درک از محیط آموزش بالینی 19/0±92/1 بود. درک 7/71 درصد از  اساتید جهرم در از محیط آموزش بالینی نشان دهنده نقاط قوت محیط آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بود. میانگین نمره درک اساتید دانشگاه علوم پزشکی جهرم از محیط آموزش بالینی برحسب ویژگی‌های دموگرافیک اساتید دانشگاه علوم پزشکی جهرم معنی دار نمی باشد(05/0<p).
نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که محیط آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم از دیدگاه اساتید، مطلوب ارزیابی شده و زمینه مناسبی برای ارتقاء کیفیت آموزش فراهم است. بنابراین با تمرکز بر بهبود نقاط قابل ارتقاء، می‌توان به توسعه هرچه بیشتر این محیط کمک کرد و اثربخشی فرآیندهای آموزشی را افزایش داد.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/5/27 | پذیرش: 1404/5/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License