مقالات در انتظار انتشار 1404                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
چکیده:   (121 مشاهده)
هدف:
   بیماری ویروسی (کووید 19) کرونا ویروس در دسامبر 2019 در ووهان چین پدیدار شد و تاکنون مشکلات جدی برای بهداشت عمومی و سلامت افراد و جوامع به وجود آورده است. ازجمله گروه‌هایی که با مشکلات جدی در این پاندمی رو به رو شدند دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند که به آموزش مجازی روی آوردند. در این مطالعه ما بر آن هستیم تا بررسی کنیم که نحوه استفاده از فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های علوم پزشکی به چه صورت بوده‌است و همچنین اشاره‌ای به کیفیت آموزش مجازی در پاندمی کووید 19 داشته باشیم.
روش‌ها:
   این مقاله به روش مروری با جست‌وجو در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر مانند  Science Directو Pub Med انجام شد و مرتبط با هدف مطالعه با استفاده از کلید واژه‌های فارسی و انگلیسی مجموعا 15 مطالعه انجام‌شده در بازه زمانی2002 تا 2021  استخراج و بررسی گردید
 نتایج:
مطالعات نشان دادند که آموزش مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به روش‌های زیر انجام می‌شود:
1-آموزش مجازی بر خط یا سنکرون 2- آموزش‌های مجازی غیر بر خط یا آسنکرون 3- آموزش ترکیبی
   بکارگیری اینگونه روش‌ها دارای مزایایی از قبیل دسترسی از هر جا و هر مکان به محتوای آموزشی، ایجاد بحث‌ها و گروه‌های مجازی جدا از کلاس، برگزاری آزمون‌های مجازی است، اما با این حال اختلال در یادگیری، دسترسی محدود به امکانات فیزیکی مانند آزمایشگاه‌ها، از بین رفتن علاقه به یادگیری در بین فراگیران از جمله تاثیرات منفی آموزش مجازی در علوم پزشکی است.
 
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/3/30 | پذیرش: 1403/3/30 | انتشار: 1403/3/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License