دوره 12، شماره 2 - ( تابستان 1404 )                   جلد 12 شماره 2 صفحات 124-119 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mahdavifard H. Creativity as an essential aspect in medical education. DSME 2025; 12 (2) :119-124
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-508-fa.html
مهدوی فرد حمید. خلاقیت به عنوان یک جنبه ضروری در آموزش پزشکی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1404; 12 (2) :119-124

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-508-fa.html


دکتری تخصصی، آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، نیشابور، ایران.
چکیده:   (437 مشاهده)
آموزش پزشکی مدرن از زمان آغاز آموزش پزشکی سیستماتیک در سال ۱۹۱۰ تحت عنوان «گزارش فلکسنر» دستخوش تغییرات نوآورانه بسیاری شده است. پروفسور هاردن از دانشگاه داندی مدل «SPICES» را ارائه داد و استراتژی‌های آموزشی نوآورانه را در مقابل روش‌های سنتی تشریح کرد. او معتقد است که آموزش نوآورانه باید از «معلم محور» به «دانشجو محور» تغییر کند و یادگیری مستلزم تغییر از «جمع‌آوری اطلاعات» به «مبتنی بر مسئله» و همچنین از «بیمارستان محور» به «مبتنی بر جامعه» است. این مدل همچنین بیان می‌کند که برنامه درسی باید از «مبتنی بر رشته» به «یکپارچه/بین حرفه‌ای»، از «برنامه استاندارد یکسان» به «انتخابی با یک برنامه اصلی» تغییر کند و یک «رویکرد سیستماتیک» از پیش برنامه‌ریزی شده به جای «رویکرد فرصت‌طلبانه» در طول کارآموزی مورد نیاز است. (1).
متن کامل [PDF 444 kb]   (77 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/3/10 | پذیرش: 1404/5/28 | انتشار: 1404/6/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License