Research code: ۳۱۵۲
Ethics code: IR.ZAUMS.REC.1401.226
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
چکیده: (695 مشاهده)
هدف: ارتقای سطح آموزش بالینی میتواند موجب تعلیم و تربیت دانشجویان با کفایت در حیطههای مختلف بالینی گردد و لذا ارزیابی خدمات آموزشی موثرترین شیوه برای بهبود کیفیت آموزشی میباشد. بدین منظور مطالعه حاضر با هدف ارزیابی تعیین رضایتمندی کارورزان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از خدمات آموزشی گروههای بالینی دانشکده پزشکی زاهدان صورت گرفتهاست.
روش ها: مطالعه توصیفی- مقطعی حاضر بر روی 120 نفر از کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 1401 صورت گرفت. ابزار گرداوری اطلاعات در این مطالعه شامل دو پرسشنامه؛ اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه استاندارد ارزیابی رضایتمندی کارورزان از کیفیت آموزش دوره بالینی می باشد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 26 و آمارهای توصیفی و آزمون های اماری استنباطی در سطح معناداری P<0.05 صورت گرفت.
نتایج: نتایج مطالعه حاضر نشان داد بیشترین نمره رضایتمندی مربوط به بخش طب اورژانس، عفونی به ترتیب با میانگین 2.56±0.65 و 2.11±0.87 و کمترین نمره رضایتمندی مربوط به بخشهای زنان و ارتوپدی به ترتیب با میانگین 0.67±0.25 و 0.89±0.34 بودهاست(035/0P =). بعلاوه میانگین رضایتمندی کلی کارورزان با افزایش سن بطور معناداری کاهش داشتهاست(02/0P=).
نتیجه گیری: رضایتمندی کارورزان از بخشهای ماژور(نظیر اطفال، ارتوپدی و زنان) کمتر بود و در بخشهای مینور(نظیر طب اورژانس، عفونی) بیشتر بود. در این راستا پیشنهاد میشود تا آموزش سرپایی در کلینیکهای آموزشی مورد توجه قرار گیرد و توجه بیشتری به زمان آموزش بالینی در بخشهای ماژور معطوف گردد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1403/8/15 | پذیرش: 1403/11/7