Eftekharian F, Parpaei M, Rahmanian F, Kalani N, Rahmanian Z. Perceptions of Faculty Members, Residents, Interns, Externs, and Students Regarding the Grand Rounds Held in a Hospital in Jahrom, Iran. DSME 2023; 10 (1) :60-71
URL:
http://dsme.hums.ac.ir/article-1-424-fa.html
افتخاریان فاطمه، پارپایی مهسا، رحمانیان فاطمه، کلانی نوید، رحمانیان ژیلا. مقایسه دیدگاه اعضای هیئتعلمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان گروه داخلی در خصوص گراند راندهای برگزارشده. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1402; 10 (1) :60-71
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-424-fa.html
گروه داخلی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جهرم، ایران.
چکیده: (408 مشاهده)
مقدمه گراند راندهای آموزشی شکل ویژهای از آموزش بالینی هستند که بهعنوان سنگ بنای آموزش پزشکی، حضوری پایدار در بسیاری از بخشهای پزشکی، جراحی و دانشگاهی در سراسر کشور دارند. بنابراین هدف از انجام این مطالعه بررسی دیدگاه اعضای هیئتعلمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان گروه اطفال در خصوص گراند راندهای برگزارشده در دانشگاه علومپزشکی جهرم است.
روش ها این مطالعه مقطعیتحلیلی بر روی 83 نفر از اعضای هیئتعلمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان در بخش داخلی در سال 1402 انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه شامل 2 پرسشنامه اطلاعات جمعیتشناختی و پرسشنامه استاندارد گراندراند است.
یافته ها دیدگاه اکثریت اعضای هیئتعلمی، دستیاران، اکسترن و اینترنهای دانشگاه علومپزشکی جهرم، در خصوص گراند راندهای برگزارشده، در سطح خوب و خیلی خوب بوده است. اکثریت اعضای هیئتعلمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان گروه داخلی دانشگاه علومپزشکی جهرم، حضور کارورز در گراند راند را مفید و لازم دانستهاند. 62/1 درصد از اعضای هیئتعلمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان گروه داخلی دانشگاه علومپزشکی جهرم، برگزاری گراند راند بهصورت نشسته در کلاس و ارائه اساتید را دارای کارایی بیشتری دانستهاند. همچنین 62/1 درصد از آنها، بحث درمورد تشخیصهای افتراقی را بهترین استراتژی معرفی بیمار دانستهاند.
نتیجه گیری دیدگاه اکثریت اعضای هیئتعلمی، دستیاران، اکسترن و اینترنهای دانشگاه علومپزشکی جهرم، در خصوص گراند راندهای برگزارشده بهتر از استیودنتهای شرکتکننده در این مطالعه است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/11/3 | پذیرش: 1401/12/17 | انتشار: 1402/1/12