مقالات در انتظار انتشار 1404                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: IR.JUMS.REC.1403.085
Ethics code: IR.JUMS.REC.1403.085

XML English Abstract Print


دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جهرم، ایران.
چکیده:   (31 مشاهده)
مقدمه: بیمارستان‌های آموزشی به عنوان مهم‌ترین عرصه‌های آموزش بالینی، نقشی کلیدی در ارتقای دانش، مهارت و نگرش آتی پزشکان ایفا می‌کنند. با توجه به اهمیت اعتباربخشی و تاکید بر ارزیابی سنجه های اعتباربخشی آموزشی، هدف از انجام این مطالعه ارزیابی میزان رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی توسط دانشجویان پزشکی در بیمارستان های آموزشی شهرستان جهرم در سال می باشد.
روش کار: این مطالعه توصیفی مقطعی بر روی 300 نفر از دانشجویان پزشکی مقطع بالینی(استیودنت، اکسترن، اینترن) دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال 1403 انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه شامل دو پرسشنامه دموگرافیک و میزان رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ها بود.
نتایج: میزان کل رعایت استانداردهای اعتباربخشی آموزشی (7/58) % در سطح نیمه مطلوب قرار داشت. در تمام حیطه های اعتباربخشی آموزشی توسط دانشجویان پزشکی، حیطه اخلاق حرفه ای دارای بالاترین میانگین(28/15±78/81) و کمترین میانگین در حیطه ایمنی(10/19±14/64) بود.
نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که میزان پایبندی به استانداردهای اعتباربخشی آموزشی در میان دانشجویان پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهرستان جهرم در سطح نسبتاً متوسطی قرار دارد. به طور مشخص، بیشترین توجه و رعایت مربوط به حوزه اخلاق حرفه‌ای بود و کمترین میزان به حوزه ایمنی اختصاص داشت.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/6/25 | پذیرش: 1404/6/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.