مقالات در انتظار انتشار 1404                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: 805c933b-4230-48dc-81e4-2915f5c05658-aE2b364

XML English Abstract Print


دانشگاه کردستان
چکیده:   (7 مشاهده)
هدف:  پژوهش با هدف بررسی تطبیقی برنامه های آموزشی دانشگاه رازی و علوم پزشکی کرمانشاه، شناسایی تفاوت ها، شباهت ها در برنامه های آموزشی انجام شد
روش‌ها: این پژوهش توصیفی-تطبیقی با تحلیل کیفی ۳۰ مستند رسمی مرتبط با برنامه های آموزشی دو دانشگاه انجام شد. مستندات شامل برنامه های درسی، آیین نامه ها، گزارش ها و دستورالعمل های آموزشی بود که به صورت هدفمند جمع آوری شدند. داده ها بر اساس چک لیست تحلیلی استخراج و توسط دو پژوهشگر مستقل تحلیل کیفی شدند که توافق آنها بیش از ۸۵ درصد بود و اعتبار نتایج را تضمین کرد
نتایج: دانشگاه رازی با سیستم ترمی/سالانه و دامنه رشته های گسترده و بین رشته ای، بر پرورش فارغ التحصیلان پژوهشگر و متخصص با تأکید بر آموزش نظری و پروژه محور تمرکز دارد، در حالی که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برنامه هایی تخصصی طبق الزامات وزارت بهداشت و با تأکید بر آموزش عملی، مهارت های بالینی، یادگیری مبتنی بر مساله و استفاده از شبیه سازها ارائه می کند. در ارزیابی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علاوه بر آزمون های کتبی و شفاهی، از آزمون عملی بالینی بهره می برد.هیئت علمی، امکانات آموزشی و فرصت های شغلی در هر دو دانشگاه متناسب با ماموریت ها فراهم شده است.دانشگاه رازی در اهداف آموزشی امتیاز بالاتری دارد.
نتیجه‌گیری: با توجه به تفاوت ماموریت ها، هر دو دانشگاه برنامه های آموزشی منطبق و استاندارد ارائه می دهند که می توانند با تبادل تجارب و ارتقای همکاری ها به بهبود مستمر کیفیت آموزش عالی در کشور کمک کنند.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1404/6/22 | پذیرش: 1404/7/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License