Research code: 340032
Ethics code: IR.MUI.RESEARCH.REC.1400.070
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
چکیده: (113 مشاهده)
مقدمه : یکی از عواملی که باعث پیشرفت تحصیلی میشود هوش هیجانی است بنابراین داشتن آگاهی لازم در این زمینه میتواند در موفقیت موثر واقع شود . هدف از مطالعه حاضر تعیین تاثیر آموزش مجازی خودآگاهی هیجانی بر قدرت انگیزه و هوش هیجانی دانشجویان دندانپزشکی بود .
مواد و روشها : مطالعه حاضر به صورت مداخلهای بر روی 60 نفر از دانشجویان دندانپزشکی اصفهان که به صورت تصادفی ساده انتخاب و به دو گروه 30 نفره مورد و شاهد تقسیم شدند، انجام شد . برای گروه مورد یک جلسه سه ساعته آموزش خودآگاهی هیجانی به صورت مجازی ارائه شد. برای سنجش هوش هیجانی پرسشنامه Brad berry & Greaves و برای سنجش انگیزه پرسشنامه والرند(AMS-HS-28 استفاده شد.
یافته ها: در تمامی موارد(مولفه های نمره قدرت انگیزش کلی ،انگیزش درونی ، انگیزش بیرونی و بی انگیزگی ،نمره کلی هوش هیجانی ، خودآگاهی ، خودمدیریتی ، آگاهی اجتماعی و مدیزیت رابطه)اختلاف معناداری بلافاصله و یکماه بعد از مداخله بین دو گروه مورد و شاهد یافت نشد(05/0P>)
نتیجه گیری : مطالعه حاضر نشان داد که آموزش مجازی هوش هیجانی تاثیری بر روی نمره انگیزه تحصیلی کلی و هوش هیجانی نداشته است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/7/21 | پذیرش: 1403/8/1