مقالات در انتظار انتشار 1404                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 340032
Ethics code: IR.MUI.RESEARCH.REC.1400.070

XML English Abstract Print


دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
چکیده:   (113 مشاهده)
مقدمه  : یکی از عواملی که باعث پیشرفت تحصیلی می‌شود هوش هیجانی است بنابراین داشتن آگاهی لازم در این زمینه   میتواند در موفقیت موثر واقع شود . هدف از مطالعه حاضر تعیین تاثیر آموزش مجازی خودآگاهی هیجانی بر قدرت انگیزه و هوش هیجانی دانشجویان دندانپزشکی  بود .
مواد و روش‌ها : مطالعه حاضر به صورت مداخله‌ای بر روی 60 نفر از دانشجویان دندانپزشکی اصفهان که به صورت تصادفی ساده انتخاب و به دو گروه 30 نفره مورد و شاهد تقسیم شدند، انجام شد . برای گروه مورد یک جلسه سه ساعته آموزش خودآگاهی هیجانی به صورت مجازی ارائه شد.  برای سنجش هوش هیجانی  پرسشنامه Brad berry & Greaves و برای سنجش انگیزه پرسشنامه والرند(AMS-HS-28  استفاده شد.  
یافته ها: در تمامی موارد(مولفه های نمره قدرت انگیزش کلی ،انگیزش درونی ، انگیزش بیرونی و بی انگیزگی ،نمره کلی هوش هیجانی ، خودآگاهی ، خودمدیریتی ، آگاهی اجتماعی و مدیزیت رابطه)اختلاف معناداری بلافاصله و یکماه بعد از مداخله بین دو گروه مورد و شاهد یافت نشد(05/0P>)
نتیجه گیری : مطالعه حاضر نشان داد که آموزش مجازی هوش هیجانی تاثیری بر روی نمره انگیزه تحصیلی کلی و هوش هیجانی نداشته است.  

 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/7/21 | پذیرش: 1403/8/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License