Research code: --
Ethics code: ===

XML English Abstract Print


دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بندرعباس، ایران.
چکیده:   (630 مشاهده)
مقدمه: کلاس درس خط مقدّم جبهه تعلیم و تربیت است که مسئولیت اداره آن و تحقق اهداف آموزشی و درسی را به عهده استاد است، بنابراین استادان در نقش مدیر کلاس ایفای نقش میکنند. بنابراین هدف از انجام این مطالعه بررسی عوامل موثر بر حضور دانشجویان در کلاس درس، می باشد.
روش کار: در این مطالعه مروری جستجوها بر اساس پایگاه‌های اطلاعاتی داده های فارسی زبان (جهاد دانشگاهی)  SID، مگیران، علمنت و موتور جستجوگر گوگل اسکالر بدون محدودیت زمانی جست‌وجو شدند. استراتژی جستجو از ترکیبی از کلمات کلیدی و عناوین موضوع و کلمات کلیدی مرتبط با حضور دانشجویان، کلاس درس، علوم پزشکی، ود. یک فرم استاندارد استخراج داده برای گرفتن اطلاعات مربوطه از مطالعات گنجانده شده ایجاد شد.
نتایج: جستجوی جامع پایگاه‌های اطلاعاتی مربوطه در مجموع 701 رکورد به دست آورد. 11 مطالعه  معیارهای ورود را داشتند و در مرور حوزه ای قرار گرفتند. عواملی مانند تسلط استاد به درس، مفید بودن مطالب مطرح شده در کلاس و علاقه به مبحث درسی در افزایش میزان حضور در کلاس درس بیشترین اهمیت را داشتند.

نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که در افزایش میزان حضور در کلاس، عواملی دخیل هستند که مهم ترین آن ها در وهله اول مسایل مربوط به استاد (تسلط استاد به درس ، مفید بودن مطالب مطرح شده در کلاس و علاقه به مبحث درسی)؛ می باشد.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/5/21 | پذیرش: 1403/8/21

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License