RT - Journal Article T1 - Review of learning styles in Iranian nursing students JF - hums-dsme YR - 2015 JO - hums-dsme VO - 2 IS - 2 UR - http://dsme.hums.ac.ir/article-1-97-fa.html SP - 1 EP - 12 K1 - Iran K1 - Kolb K1 - Learning Styles K1 - Nursing Student AB - مقدمه و هدف: عوامل متعددی از جمله سبک یادگیری می‌تواند بر جریان یادگیری تأثیر داشته باشد. سبک یادگیری شیوه‌ای است که فراگیران در یادگیری مطالب درسی خود به سایر شیوه‌ها ترجیح می‌دهند. میزان استفاده از سبک‌های یادگیری در دانشگاه‌های مختلف در ایران، متفاوت گزارش شده است. هدف از این مطالعه، مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری در ایران است. روش ها: این مطالعه در سال 1394 با مرور منابع و مقالات منتشرشده و در دسترس داخلی و خارجی مرتبط با سبک‌های یادگیری و آموزش پرستاری و جستجو در بانک‌های اطلاعاتی Pubmed، Scopus، Proquest، Google Scholar، Elsevier، Iranmedex و SID با کلیدواژه‌های سبک‌های یادگیری، کولب، دانشجویان پرستاری و ایران انجام گردید. یافته‌ها: بر اساس مرور مطالعات انجام‌گرفته، دانشجویان پرستاری بیشتر از سبک‌های یادگیری جذب‌کننده و همگرا استفاده می‌نمایند. در نتایج مطالعات مختلف، اشاره‌شده که تعدادی از افراد دارای دو یا حتی تعداد بیشتری سبک یادگیری می‌باشند. نتیجه‌گیری: در بین دانشجویان پرستاری یادگیری با استفاده از چندین سبک و به خصوص سبک یادگیری همگرا و جذب‌کننده انجام می‌شود. با توجه به این مسئله، هماهنگ نمودن سبک‌های یادگیری فراگیران با روش‌های تدریس یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در بهبود کیفیت کلاس درس و دوره‌های آموزشی مؤثر باشد. LA eng UL http://dsme.hums.ac.ir/article-1-97-fa.html M3 ER -