TY - JOUR T1 - The relationship between perceived Affective support, Academic pleasure and Academic Achievement in students of Jondishapour University, Ahvaz, Iran TT - بررسی رابطه حمایت عاطفی ادراک شده و لذت تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز JF - hums-dsme JO - hums-dsme VL - 2 IS - 1 UR - http://dsme.hums.ac.ir/article-1-95-fa.html Y1 - 2015 SP - 58 EP - 67 KW - Keywords: perceived Affective support KW - Academic Enjoy KW - Academic Achievement N2 - مقدمه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه حمایت عاطفی ادراک شده و لذت تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز بود. پژوهش از نوع همبستگی و پیش بینی می‌باشد. روش ها: جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بودند که از بین آنها 180 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه‌های حمایت عاطفی ادراک شده و خرده‌ لذت تحصیلی از پرسشنامه‌ی هیجان‌های پیشرفت پکران جمع‌آوری و با استفاده از ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون به کمک نرم‌افزار آماری SPSS 18 مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها: نتایج نشان داد که بین حمایت عاطفی ادراک شده و پیشرفت تحصیلی و نیز بین لذت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت معنی‌داری (01/0P<) وجود دارد. از سویی دیگر، نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که متغیرهای پیش بین، متغیر ملاک را به طور معنی‌داری تبیین می‌کنند. لذت تحصیلی سهم بیشتری در پیش‌بینی و تبیین پیشرفت تحصیلی دارد. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که با ارتقا حمایت عاطفی و لذت تحصیلی می‌توان پیشرفت تحصیلی دانشجویان را افزایش داد. M3 ER -