TY - JOUR T1 - The Nursing Faculties ' Role in improving the Quality of Electronic Education and Learning, and its Strategies TT - نقش اساتید پرستاری در ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی و استراتژی‌های آن JF - hums-dsme JO - hums-dsme VL - 9 IS - 2 UR - http://dsme.hums.ac.ir/article-1-365-fa.html Y1 - 2022 SP - 31 EP - 42 KW - Education KW - Learning KW - Electronics KW - Quality KW - Nursing KW - Strategy. N2 - هدف: پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌ی آموزش و یادگیری در دهه‌های اخیر موجب شده تا روش‌های نوین همچون آموزش الکترونیک جایگزین روش‌های سنتی گردد. این جایگزینی به طور فزاینده‌ای در حال توسعه می‌باشد و نقش اساتید پرستاری و استراتژی‌هایی را که در چنین محیط‌های آموزشی به کار می‌گیرند، بسیار مهم است. لذا این مطالعه با هدف بررسی نقش اساتید پرستاری در ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی و استراتژی‌های آموزشی انجام شد. منابع اطلاعات یا داده‌ها: در مطالعه‌ی مروری حاضر با استفاده از کلیدواژه‌های آموزش، یادگیری، الکترونیک، مجازی و استراتژی در پایگاه‌های جستجوی فارسی و معادل انگلیسی آن‌ها در پایگاه‌های جستجوی انگلیسی، مقالات منتشر شده در ده سال اخیر مورد بررسی قرار گرفت و مواردی همچون استناددهی به منابع، امانت‌داری، حق مالکیت معنوی و حق پدیدآورندگی در انتقال داده‌ها رعایت گردید. روش‌های انتخاب برای مطالعه: به منظور بررسی نقش اساتید پرستاری در ارتقاء بهره‌وری در آموزش و یادگیری الکترونیکی و استراتژی‌های آموزشی مورد استفاده، مطالعه‌ای مروری به روش مرور روایتی انجام شد. ترکیب مطالب و نتایج: از مجموع 345 مقاله، بعد از حذف مقالات غیرمرتبط، تکراری، هم‌پوشان و مقالاتی که متن کامل آن مقالات یافت نشد، ده مقاله انگلیسی و یک مقاله فارسی مرتبط با هدف مطالعه به دست آمد. نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهد که اساتید پرستاری نقش مهمی در ارتقاء فرآیند آموزش و یادگیری داشته و برای بهبود آن لازم است توانایی‌ها و شایستگی‌هایی را فراتر از آن چه که در روش‌های سنتی به کار برده شده را در خود ایجاد و تقویت نمایند. لذا پیشنهاد می‌گردد جهت ارتقاء این توانایی‌ها و مهارت‌ها، زیرساخت‌های لازم فراهم آید. M3 ER -