TY - JOUR JF - hums-dsme JO - DSME VL - 6 IS - 2 PY - 2019 Y1 - 2019/10/01 TI - Effect of Learning Mastery Model in Clinical Education of Nursing Students: A Systematic Review TT - تأثیر الگوی یادگیری در حد تسلط در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری : یک مرور سیستماتیک N2 - مقدمه و هدف: هدف از تدریس، یادگیری است. تاکنون الگوهای گوناگونی جهت یادگیری در علوم مختلف ارائه شده است. یکی از الگوهای نوین آموزشی که در آن رسیدن به صلاحیت بالینی مدنظرمی باشد ، الگوی یادگیری در حد تسلط است. مطالعه حاضر با هدف مرور سیستماتیک کاربرد الگوی یادگیری در حد تسلط در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری انجام شد. روش‌ها: مطالعه حاضر به شیوه مرور سیستماتیک انجام شد. جستجوی پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی IranMedex, SID and Magiran و انگلیسی، ERIC, PubMed, Ovide, Elsevier, ProQuestو با کلید واژه‌های یادگیری، یادگیری در حد تسلط، آموزش پرستاری، آموزش بالینی از سال2007 تا 2018 انجام شد. یافته‌ها: تمام مقالات و مطالعات مرتبط بااین الگو جمع‌آوری شد که از بین آنها 10 مقاله معیارهای ورود را داشته و وارد مطالعه شدند. از10 مقاله ای که مرور شد، 6 مقاله انگلیسی و4 مقاله فارسی بود. شش مطالعه از ده مطالعه بعد از سال 2015 انجام گرفته بود. نتایج حاصل از مرور مطالعات فوق نشان داد اموزش از طریق الگوی یادگیری در حد تسلط در بالین یاعث یادگیری فعال و همچنین ایجاد صلاحیت بالینی در دانشجویان پرستاری می شود. نتیجه گیری: الگوی یادگیری در حد تسلط را می توان به عنوان یک الگوی نوین آموزشی جهت آموزش بالینی دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی به مربیان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌ها آموزش داد. SP - 50 EP - 62 AU - Masodi Alavi, Negin AU - Mirbagher, Neda AU - Aghajani, Mohammad AD - KW - Learning KW - Mastery KW - Mastery Learning KW - Nursing Education KW - Clinical Education. UR - http://dsme.hums.ac.ir/article-1-195-fa.html DO - 10.29252/dsme.6.2.50 ER -