دوره 8، شماره 1 - ( بهار 1400 )                   جلد 8 شماره 1 صفحات 42-33 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بندرعباس، ایران
چکیده:   (2748 مشاهده)
زمینه و هدف: استفاده از فناوری افزایش قابل توجهی در زمینه آموزش نسبت به سایرقسمت ها داشته است. فناوری روش تدریس معلم،نحوه برقراری ارتباط و مدیریت اطلاعات را بطور اساسی متحول می سازد . هدف از مطالعه حاضر تبیین تجارب دانشجویان پرستاری درباره اثربخشی پاورپوینت درتدریس می باشد.
روش بررسی:: پژوهش حاضر، یک مطالعه کیفی  بود که بر روی 15 دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در دانشکده پرستاری و مامایی با تجربه حداقل یک ترم ارائه انجام شد. نمونه گیری هدفمند و با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته اطلاعات جمع آوری شد.
یافته‌­ها:  داده ها در دو طبقه با عنوان پاورپوینت اثر بخش  و پاورپوینت غیر اثر بخش قرار گرفت. طبقه اول دربردارنده زیر طبقات افزایش یادگیری ،جذاب نمودن محتوا و ساختارمند نمودن سخنرانی و طبقه  دوم شامل زیر طبقات طراحی نامناسب،استفاده نامناسب و عوارض استفاده نامناسب بود.
نتیجه گیری: با توجه به این که اثربخشی آموزش مبتنی بر پاورپوینت به نحوه کاربرد این فناوری  مربوط می باشد نه به خود فن آوری، به  مدرسان توصیه می شود تا درخصوص  چگونگی استفاده از  پاورپوینت کارآمدتر آموزش های لازم را ببینند.
متن کامل [PDF 563 kb]   (1126 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/11/27 | پذیرش: 1399/2/15 | انتشار: 1400/1/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.