%0 Journal Article %A Taheri, Abolfazl %A Zare abdollahi, Salime %A Yousefianzadeh, Omid %A Hashemian, Mohammad reza %T Comparing the learning style of students majoring in Librarianship and Information Sciences at Isfahan University of Medical Sciences and Isfahan University Based on Vark Model %J Development Strategies in Medical Education %V 6 %N 2 %U http://dsme.hums.ac.ir/article-1-212-fa.html %R 10.29252/dsme.6.2.75 %D 2019 %K Educational Models, Information Science, Library Science, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan University., %X مقدمه و هدف: دانشجویان از سبک­های یادگیری متفاوتی استفاده می­کنند که آشنایی با این سبک­ها می­تواند باعث کارایی بیشتر تدریس گردد. هدف این پژوهش مقایسه سبک­های یادگیری دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان براساس مدل VARK می­باشد. روش­ها: این پژوهش به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بودند که با روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای 145 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده­ها به وسیله پرسشنامه استاندارد VARK گردآوری گردید. داده­ها با استفاده از روش­های آماری توصیفی و تحلیلی در نرم افزار SPSS نسخه 20 تجزیه و تحلیل شد. یافته­ها: دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی از سبک­های یادگیری متفاوتی استفاده می­کنند که سبک ترجیحی آنها سبک خواندن/ نوشتن (با میانگین 42/62) می­باشد. بین سبک یادگیری دانشجویان مقطع کارشناسی با مقاطع کارشناسی­ارشد و دکتری تفاوت معنی­داری وجود دارد. تفاوت معنی­داری بین سبک­های یادگیری دانشجویان دو دانشگاه مشاهده نشد. نتیجه­گیری: با درنظرگرفتن تفاوت سبک­­های یادگیری بین دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی و غالب بودن سبک یادگیری خواندن/نوشتن لازم است مسئولان آموزشی ضمن آگاهی از تفاوت­­های موجود، برنامه­ها و روش­­های آموزشی خود را متناسب با نیازهای دانشجویان (در جهت آموزش کاربردی مطالب) طراحی و اجرا نمایند تا بازده آموزش و یادگیری در حد امکان بهبود یابد. %> http://dsme.hums.ac.ir/article-1-212-fa.pdf %P 75-86 %& 75 %! %9 Orginal %L A-10-68-3 %+ %G eng %@ 2383-2185 %[ 2019