RT - Journal Article T1 - Team Learning Faculty Members; a Step toward Learner Universities JF - hums-dsme YR - 2017 JO - hums-dsme VO - 4 IS - 2 UR - http://dsme.hums.ac.ir/article-1-142-fa.html SP - 84 EP - 94 K1 - Faculty Members K1 - Team K1 - Team Learning. AB - مقدمه و هدف: امروزه یادگیری تیمی یک راه حل مناسب برای پاسخ به چالش‌هایی مانند مدیریت منابع انسانی، چالش‌های رقابتی و دستیابی به اثربخشی سازمانی است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه فعالیت‌های یادگیری تیمی اعضای هیأت علمی رشته فناوری اطلاعات سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور می‌باشد. روش‌ها: جامعه مورد مطالعه، اعضای هیأت علمی رشته فناوری اطلاعات سلامت در دانشگاه‌های کل کشور بودند که به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده پرسش‌نامه بود که برای تعیین یادگیری تیمی از 3 مؤلفه یادگیری درونی، یادگیری نیابتی و یادگیری زمینه‌ای در آن استفاده شد. بررسی روایی و پایایی ابزار تحقیق نشان داد که از روایی و پایایی مناسب برخوردار است. نتایج به‌وسیله آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: میزان فعالیت‌های یادگیری تیمی در میان اعضای هیأت علمی گروه فناوری اطلاعات سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای تفاوت معنی‌داری می‌باشد. به‌طوری که بین اعضا در گویه‌های فعالیت‌های یادگیری درونی، زمینه‌ای و نیابتی متفاوت معنی‌دار وجود دارد. هم‌چنین میانگین رتبه زنان در بسیاری از گویه‌های فعالیت‌های تیمی بیشتر از میانگین رتبه‌های مردان بود. نتیجه‌گیری: تجزیه و تحلیل یافته‌ها نشان داد فعالیت‌های یادگیری درونی در سطح متوسط قرار دارند و سطح فعالیت‌های یادگیری بیرونی پایین‌تر از سطح فعالیت‌های یادگیری درونی است. LA eng UL http://dsme.hums.ac.ir/article-1-142-fa.html M3 ER -