دوره 6، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1398 )                   جلد 6 شماره 2 صفحات 50-62 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Masodi Alavi N, Mirbagher N, Aghajani M. Effect of Learning Mastery Model in Clinical Education of Nursing Students: A Systematic Review. DSME. 2019; 6 (2) :50-62
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-195-fa.html
مسعودی علوی نگین، میرباقر ندا، آقاجانی محمد. تأثیر الگوی یادگیری در حد تسلط در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری : یک مرور سیستماتیک. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1398; 6 (2) :50-62

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-195-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی کاشان
چکیده:   (202 مشاهده)
مقدمه و هدف: هدف از تدریس، یادگیری است. تاکنون الگوهای گوناگونی جهت یادگیری در علوم مختلف ارائه شده است. یکی از الگوهای  نوین آموزشی که در آن رسیدن به صلاحیت بالینی مدنظرمی باشد ، الگوی یادگیری در حد تسلط است. مطالعه حاضر با هدف مرور سیستماتیک کاربرد الگوی یادگیری در حد تسلط در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری انجام شد.
روش‌ها: مطالعه حاضر به شیوه مرور سیستماتیک انجام شد. جستجوی پایگاههای اطلاعاتی فارسی IranMedex, SID and Magiran و انگلیسی،  ERIC, PubMed, Ovide, Elsevier, ProQuestو با کلید واژه‌های یادگیری، یادگیری در حد تسلط، آموزش پرستاری، آموزش بالینی از سال2007 تا 2018 انجام شد.
یافته‌ها: تمام مقالات و مطالعات مرتبط بااین الگو جمع‌آوری شد که از بین آنها 10 مقاله معیارهای ورود را داشته و وارد مطالعه شدند. از10 مقاله ای که مرور شد، 6 مقاله انگلیسی و4 مقاله فارسی بود. شش مطالعه از ده مطالعه بعد از سال 2015 انجام گرفته بود. نتایج حاصل از مرور مطالعات فوق نشان داد اموزش از طریق الگوی یادگیری در حد تسلط در بالین یاعث یادگیری فعال و همچنین ایجاد صلاحیت بالینی در دانشجویان پرستاری می شود.
نتیجه گیری: الگوی یادگیری در حد تسلط  را می توان به عنوان یک الگوی نوین آموزشی جهت آموزش بالینی دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی به مربیان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌ها آموزش داد.
 
متن کامل [PDF 782 kb]   (62 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۱/۹ | پذیرش: ۱۳۹۷/۸/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۲

جدول [PDF 112 KB]  (9 دریافت)
فهرست منابع
1. Liaw SY, Rashasegaran A, Wong LF, Deneen CC, Cooper S, Levett-Jones T& et al. Development and psychometric testing of a Clinical Reasoning Evaluation Simulation Tool (CREST) for assessing nursing students' abilities to recognize and respond to clinical deterioration. Nurse Educ Today. 2017;62:74-79.
2. Sportsman S. Competency education and validation in the United States: what should nurses know? Nurs Forum. 2010;45(3):140-149.
3. Lee JJ, Clarke CL, Carson MN. Nursing students' learning dynamics and influencing factors in clinical contexts. Nurse Educ Pract. 2018;29:103-109.
4. Muliira JK, Natarajan J, van der Colff J. Nursing faculty academic incivility: perceptions of nursing students and faculty. BMC Med Educ. 2017;17(1):253.
5. Friederichs H, Brouwer B, Marschall B, Weissenstein A. Mastery learning improves students skills in inserting intravenous access: a pre-post-study. GMS J Med Educ. 2016;33(4): 56.
6. Seif A. Educational psychology. 2th ed. pnu Pub; 2013. [Persian]
7. Roha YS, Lima EJ, Issenberg SB. Effects of an integrated simulation-based resuscitation skills training with clinical practicum on mastery learning and self-efficacy in nursing students. Collegian. 2016;23(1):53-9.
8. Cheng X, Ka Ho Lee K, Chang EY, Yang X. The "flipped classroom" approach: Stimulating positive learning attitudes and improving mastery of histology among medical students. Anat Sci Educ. 2017;10(4):317-327.
9. Park S, Hur HK, Kim KK, Song HY. Development and Testing of a Mastery Learning Program of Nursing Skills for Undergraduate Nursing Students. J Korean Acad Nurs. 2017;47(4):526-539.
10. Chaghari M, Saffari M, Ebadi A, Ameryoun A. Empowering Education: A New Model for In-service Training of Nursing Staff. J Adv Med Educ Prof. 2017;5(1):26-32.
11. McGaghie WC, Issenberg SB, Barsuk JH, Wayne DB. A critical review of simulation-based mastery learning with translational outcomes. Med Educ. 2014;48(4):375-85
12. Cook DA, Brydges R, Zendejas B, Hamstra SJ, Hatala R. Mastery learning for health professionals using technology-enhanced simulation: a systematic review and meta-analysis.Acad Med. 2013;88(8): 1178-86.
13. Cochrane Effective Practice and Organisation of Care Review Group. Data Collection Checklist. [citd 2017Apr 16]. Available from:http://methods.cochrane.org/sites/methods.cochrane.org.bias/files/public/uploads/EPOC%20Data%20 Colle ction%20Checklist.pdf
14. Nicholson PJ. How to undertake a systematic review in an occupational setting. Occup Environ Med. 2007;64(5): 353-8, 303.
15. Hazzrati Marangaloo A, Mohammadpour Y. Competency-Based Mastery Learning: The Planned Clinical Experience for Nursing Students. International Journal of Scientific Study.2017;5(8):365-8.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
Development Strategies in Medical Education by http://dsme.hums.ac.ir/ is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.