دوره 5، شماره 1 - ( بهار- تابستان 1397 )                   جلد 5 شماره 1 صفحات 1-14 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (75 مشاهده)
مقدمه و هدف: گروه معارف از مهم‌ترین گروه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود که عملکرد آن تأثیر به سزایی در نگرش دینی دانشجویان دارد، لذا این مطالعه با هدف تعیین رضایت‌مندی دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 95-94 انجام گرفت.
روش‌ها: این مطالعه یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی و دکترای عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 95-94 بودند که حجم نمونه با استفاده از روش کوکران تعداد 315 نفر تعیین شد و به ‌صورت نمونه‌گیری طبقه‌ای وارد مطالعه گردیدند. برای جمع‌آوری داده‌ها، از پرسش‌نامه ترکیبی استفاده شد که ترکیبی از پرسش‌نامه محقق‌ساخته نگرش و رضایت‌مندی و پرسش‌نامه استاندارد سروکوال بود. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون T تک‌نمونه‌ای انجام شد.
یافته‌ها: از مجموع 283 دانشجوی شرکت‌کننده در مطالعه، 167 نفر یعنی 7/60 درصد پسر و 108 نفر یعنی 3/39 درصد دختر بودند و نیز بیشتر شرکت‌کنندگان مربوط به گروه سنی 21 تا 24 سال با مقدار 9/48 درصد بودند. نتایج آزمون T تک‌نمونه‌ای نشان داد که میانگین رضایت‌مندی کلی دانشجویان از خدمات آموزشی گروه معارف بالاتر از میانگین فرضی می‌باشد. هم‌چنین در تمامی ابعاد کیفیت خدمات رضایت‌مندی تفاوت معنی‌داری بین میانگین مشاهده شده در هر بعد با میانگین فرضی وجود داشت (97/1 < t و 001/0 = Pvalue) و در تمامی ابعاد میانگین مشاهده شده بالاتر از میانگین فرضی بود.
نتیجه‌گیری: رضایت‌مندی دانشجویان از خدمات آموزشی و اداری ارایه‌شده در گروه معارف در سطح مطلوبی قرار داشت.
 
متن کامل [PDF 665 kb]   (54 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۳/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۶/۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۳