دوره 1، شماره 1 - ( بهار - تابستان 1393 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 57-63 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Radafshar Z, Piroozan A, Shahbazi M, Rezaei P. Take a look at the ability of dental students in understanding educational films in English. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی . 2014; 1 (1) :57-63
URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-45-fa.html
رادافشار دکتر زهره، پیروزان افسون، شهبازی دکتر مهدی، رضایی پروین. نگاهی به توانایی دانشجویان دندانپزشکی در درک فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی . 1393; 1 (1) :57-63

URL: http://dsme.hums.ac.ir/article-1-45-fa.html


چکیده:   (2162 مشاهده)
مقدمه و هدف: امروزه بسیاری از فرآورده‌های علمی در رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی منتشرمی‌شود. رشته دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ارزیابی توانایی دانشجویان در درک مفاهیم منابع اموزشی به زبان انگلیسی، از اهمیت فراوانی به ویژه برای برنامه‌ریزان اموزشی برخوردار است. این مطالعه به منظور ارزیابی توانایی دانشجویان دندانپزشکی هرمزگان در درک مفاهیم فیلم‌های آموزشی تخصصی به زبان انگلیسی انجام شد.
 روش‌ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی در سال 1392  به شکل سرشماری بر روی تمامی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که واحد زبان تخصصی انگلیسی را گذرانده بودند (38 نفر) انجام شد. ابزار  این پژوهش یک فیلم آموزشی دندانپزشکی به زبان انگلیسی با موضوع استفاده از لیزر در بیماریهای لثه بود که از حیث روائی صوری به تایید متخصصین رسیده بود. پس از مشاهده فیلم،دانشجویان به سؤالات مطرح شده پاسخ داده و نمرات کسب شده، مبنای قضاوت در مورد توانایی آنان در درک مطالب اختصاصی دندانپزشکی قرار گرفت. علاوه بر این، در کنار هدف اصلی مطالعه، به صورت بخش جانبی و به صورت مختصر، علاقه‌مندی به یادگیری زبان انگلیسی، درک دانشجو از فیلم‌های آموزشی تخصصی به زبان انگلیسی، میزان استفاده از این نوع محصولات آموزشی در یادگیری موضوعات مرتبط با رشته دندانپزشکی، رضایت‌مندی دانشجویان از نحوه آموزش زبان در این دانشگاه و شرکت یا عدم شرکت آنان در کلاسهای آموزشی فوق برنامه زبان انگلیسی در خارج از دانشگاه نیز هرکدام صرفا توسط یک سوال پرسیده شد.
یافته‌ها: از 38 دانشجوی شرکت‌کننده در این مطالعه، 23 نفر دختر (60.5%) و 15 نفر پسر (39.5%) بودند. 31 نفر از دانشجویان (81%) نمره کمتر از 10 و 7 نفر (19%) نمره بالاتر از 10 را کسب کردند.
نتیجه‌گیری:  بر اساس نتایج بین میزان درک دانشجویان از فیلم‌های آموزشی تخصصی به زبان انگلیسی با جنسیت، میزان رضایت‌مندی از نحوه آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه و میزان علاقه‌مندی به استفاده از فیلم‌های آموزشی تخصصی، رابطه معنا‌داری وجود نداشت.
متن کامل [PDF 135 kb]   (512 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۳/۷/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۳/۷/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۳/۷/۳۰

Tables [PDF 1357 KB]  (3 دریافت)
ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Development Strategies in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License